חדשות בעולם

זוכה "פרס טמפלטון": רבה הראשי לשעבר של בריטניה

"פרס טמפלטון" היוקרתי, הכולל 1.5 מליון דולר, הוענק אתמול לרבה הראשי של בריטניה לשעבר

אא

רבה הראשי לשעבר של בריטניה, קיבל אתמול (רביעי) את "פרס טמפלטון" היוקרתי, המוענק על תרומה מחקרית רוחנית יוצאת דופן לאנושות. כזוכה בפרס, יקבל הרב זקס 1.5 מיליון דולר.

הרב זקס הוא היחיד שנושא את התואר המשולש הרב - הלורד – הדוקטור. הרב כהן כרב הראשי של הקהילות העבריות המאוחדות בחבר העמים הבריטי בין 1991 ל-2013. ב-2005 הוענקה לו אבירות, וב-2009 צורף לבית הלורדים בתואר הברון זקס, והוענק לו מושב לכל חייו בבית הלורדים הבריטי.

"פרס טמפלטון", המוענק מדי שנה על "קידום ענייני הרוח", הוענק לרב זקס על תרומתו לשיח הדתי המודרני, באמצעות עשרות ספריו, הרצאותיו הפופולאריות, והקול הבולט שהשמיע בסוגיות של אלימות על רקע דתי. על הרכב השופטים נמנים אנשי מחקר ודת ממגוון זרמים, ובהם נוצרים, בודהיסטים, יהודים, מוסלמים ואתאיסטים.

הרב הלורד ג'ונתן זקסהרב הלורד ג'ונתן זקס

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (רביעי) באקדמיה הבריטית בלונדון, לרגל ההכרזה על זכייתו - ציינה יו"ר חבר הנאמנים של קרן "ג'ון טמפלטון", ג'ניפר סימפסון, כי הפרס ניתן לרב על היותו "אישיות המגלמת חשיבה עתידנית". היא הוסיפה כי "לאחר ה-11 בספטמבר ראה הרב זקס צורך בייצור תגובה לאתגר שמציבה ההקצנה והקיצונים", וכי "הוא עושה זאת עם כבוד וחן".

במסיבת העיתונאים הקדיש הרב הלורד זקס חלק מנאומו לאלימות הדתית, וציין כי "לצערי, מגמת החילון כשלה בהתוויית דרך בסוגיות הליבה של הזהות האנושית, ובכך יצרה ואקום המתמלא בפונדמנטליזם דתי, שלא פעם מתדלק שנאה. העלייה המקבילה בכוחן של הרשתות החברתית גרפה נתח גדול אף יותר באוכלוסייה, ובייחוד צעירים".

לדברי הרב זקס, הפתרון לאלימות טמון ב"מסרים עוצמתיים נגדיים של אהבה, מסרים עוצמתיים כמו אלה שנתקבלו על ידי מפיצי השנאה". בספרו הפופולארי "לא בשמי" הוא כותב נגד השימוש באלוקים למען מטרות אנוכיות, וכה דבריו: "לעיתים קרובות מדי בהיסטוריה של הדת, אנשים רבים הרגו בשם אלוקי החיים, חרחרו מלחמה בשם אלוקי השלום, שנאו בשם אלוקי האהבה, התאמנו באכזריות בשם אלוקי החמלה. כאשר זה קורה, אלוקים מדבר. קול קטן כמעט בלתי נשמע תחת המולת הטוענים-לדבר-בשמו. מה הוא אומר בשעה כזו? לא בשמי!"

תגיות:פרסבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה