חדשות יהדות

זעזוע: חדר תפילה נוצרי בפתח קבר דוד המלך

הכנסייה הנוצרית מתכננת לבנות חדר תפילה בקברי מלכי בית דוד. 'מרכז מידע יהדות' מוביל מאבק נגד העבודות והגיש תלונה במשטרה. הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד המלך אמר: "מדובר בפתח של קברי מלכי בית דוד, והנוצרים הולכים לטמא את המקום של דוד המלך"

אא

במתחם הר ציון בירושלים נערכות תקופה ממושכת חפירות מטעם הרשות לפיתוח ירושלים, כדי לטפח את הגן היווני שבבעלות הכנסייה היוונית. לאחרונה נחשף כי בכוונת הכנסייה הנוצרית לבנות חדר תפילה בקברי מלכי בית דוד.

הפרשיה נחשפה בעקבות מכתב שנשלח מטעם רשות העתיקות לרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ: "חפירות במתחם הר ציון נערכות מטעם הרשות לפיתוח ירושלים כחלק מפיתוחו של 'הגן היווני' שבבעלות הכנסייה היוונית אורתודוקסית".

ברשות העתיקות מנסים לערער על המסורת היהודית לפיה במקום קבורים דוד המלך ושאר מלכי בית דוד: "המתחם הפתוח שימש בעבר להתכנסות ולתפילה, וכעת מתוכננת בו גינת נוי לטובת הציבור ביחד עם שימורה של הקפלה שבמרכזו".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"בחפירות שבוצעו על ידי רשות העתיקות נחשף מחדש חלק של מונומנטאלי מהתקופה הרומית, אשר נחפר בעבר בתחילת המאה העשרים, ומתחתיו נחשף מקווה טהרה מימי הבית השני. למיטב ידעתנו, אין בשטח המדובר קשר לקברים".

יו"ר 'מרכז מידע יהדות', הרבנית יוכבד גרוסמן מובילה מאבק נגד הקמת הקפלה, והגישה תלונה במשטרה בדבר העבודות הנוכחיות.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרבנית תקפה את מערכת שלטון החוק בנוגע לאכיפת שמירה על המקומות הקדושים, כמו האכיפה שמתבצעת להבדיל בהר הבית: "כמו שבהר הבית שומרים על כל פיפס שם, למה בהר ציון לא שומרים על החוק? למה הנוצרים עושים מה שהם רוצים פה?".

הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד המלך מחא על העבודות: "מדובר בפתח של קברי מלכי בית דוד, והנוצרים הולכים לטמא את המקום של דוד המלך. אנחנו שומרים על המקומות של הנוצרים, ושהנוצרים ישמרו על המקומות שלנו ולא יטמאו את הקבר של דוד המלך".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"לא מחללים קברים, ולא מחללים מקומות קדושים. זה הפתח של מלכי בית דוד, מפה נכנסים למחילות של קברי דוד המלך, שלמה המלך וחזקיהו המלך. איך אנחנו יכולים לשתוק כשאנחנו רואים שהולכים לעשות פה עבודה זרה, לא פחות ולא יותר במקום כזה קדוש. זה דבר נורא אני בזעזוע, אני בדמעות, השם ישמור".

מלשכת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ נמסר: "רב הכותל לומד את הסוגיה, ויפסוק בנושא לאחר שילמד את המידע לעומק".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

תגיות:קבר דודקבר דוד המלךנוצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה