חדשות יהדות

ניסים "די בלאק" הגשים חלום: התגייר ועלה לישראל

ניסים "די בלאק" (28) נולד למשפחה שחורה וקשת יום, והצליח ביותר בתחום המוזיקה השחורה. בעקבות טראומה שעבר, הכיר את היהדות והתגייר עם משפחתו. בסוף השבוע האחרון עלתה המשפחה לגור בארץ הקודש: "הגשמתי חלום"

אא

ביום חמישי האחרון הגשים ניסים "די בלאק" את החלום: הוא עלה לגור בארץ ישראל עם אשתו וחמשת ילדיהם. "זה מרגיש מדהים להיות פה ולבסוף להגשים את החלום, זה מטורף לראות את הילדים שלי פה, כי בפעם הראשונה שהייתי בישראל הייתי לבד, ועכשיו לחלוק את החוויה עם משפחתי זה חשוב לי הרבה יותר", אמר בראיון ל-ynet.

עדינה, רעייתו של ניסים, התרגשה אף היא מהמעמד. היא מספרת כי , סיפרה בכנות על הספקות שהיו מנת חלקה, בתחילת הדרך, בנוגע לעליה לארץ. "לא ממש זרמתי עם זה. לפני שנתיים בעלי היה פה בביקור, ורצה לעבור לישראל כבר באותו היום. זו לי הפעם הראשונה בישראל, אבל אני כבר אוהבת אותה. זאת החלטה שהגענו אליה ביחד, וברוך השם אני מאוד שמחה איתה".

ניסים, "די בלאק" (28) נולד כדמיאן בלאק, בשכונת "סאווארד פארק" בסיאטל שבמדינת וושינגטון, בן למשפחה שחורה וקשת יום, בעולם שהיה, לדבריו, מלא בסמים ובאלימות. את חוויותיו היומיומיות תרגם לשירי גטו על סמים, כנופיות ומה שביניהם. לדבריו, המוזיקה הייתה עבורו מפלט מחיי האלימות והפשע שסביבו.

"די בלאק" הצליח ביותר בתחום המוזיקה השחורה, עם אלבום שהגיע למקום ה-12 במכירות ב"אמזון". התקרבותו ליהדות וגיורו התגלגלו בדרך מופלאה: בשנת 2008 נרצח חברו, במועדון הלילה שבו נהג להופיע, במסגרת סכסוך עם כנופיית חאפרים יריבה. בעקבות הטראומה החל "די בלאק" במסע אישי בעקבות דת, אמונה ואלוקים.

בילדותו, חונך ניסים בשיטת האיסלאם ולאחר מכן הכיר, דרך חבריו את הנצרות. "עם היהדות זה שונה", הוא אומר. "צריך לרדוף אחריה ולחפש אותה ולהסתכל עמוק בפנים. בשניים האחרים זה קל: מזמינים ומקבלים אותך אליהם, כמו כסף חינם. אבל ביהדות צריך לעבוד בשביל השפע. ככה שומרים על הכסף לאורך זמן".

ניסים "די בלאק" ומשפחתו יתגוררו בירושלים, משם ימשיך לעשות מוזיקה, יצלם וידיאו קליפ חדש   וייצא למסע ההופעות שלו ברחבי העולם. "אנחנו נוסעים לצלם וידאו קליפ חדש בצפת וטבריה, לשיר חדש שלי – 'זמן חירותנו', ולהופיע בברוקלין קולג'".

תגיות:גיורהתגיירראפר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה