בריאות ותזונה

10 עובדות מדהימות על הכורכום

מה יש בו בכורכום, שבשנים האחרונות הוא מעניין את הקהילה הרפואית עד כדי כך, שאחדים מן הרופאים רואים בו 'תרופת פלא' לריפוי מחלת הסרטן? לפניכם עשר עובדות רפואיות מרתקות, על הצמח שהוא לא רק תבלין

אא

אז מה אנחנו יודעים עליו, על התבלין שהתגלה לראשונה בהודו, מלבד העובדה שהוא מוסיף טעם למאכלים שלנו? הנה כמה עובדות שאולי לא תרצו לפספס:

1. הכורכומין הוא החלק הפעיל בצמח הכורכום, ומכיל פיגמנטים צהובים-כתומים ששייכים למשפחת הפוליפנולים. 

2. הכורכומין עתיר באנטי-אוקסידנטים ובמאפיינים נוגדי חמצון ולכן יעיל ביותר בכל מה שקשור לריפוי דלקות וזיהומים. 

3. סגולותיו של הכורכומין מוכרות ברפואה המסורתית מימים ימימה, אולם בשנים האחרונות גברה ההתעניינות בו דווקא מצד הקהילה המדעית-רפואית, ועשרות מחקרים סובבים סביב הקשר שלו לריפוי מחלת הסרטן.  

4. חלק מן המחקרים שהוזכרו בסעיף הקודם הם: א) מחקר שבוצע בשנת 2006 באוניברסיטת טקסס, מצא שהכורכומין סייע בחסימת דרכו של הורמון התורם להתפתחות הסרטן במעי הגס. ב) חוקרים מאוניבסיטת קליפורניה מצאו כי יש קשר ישיר בין תכונות הכורכום לפירוק משקעים שמצטברים במוח, אצל מי שחולה באלצהיימר. ג) מחקר שנעשה באונירסיטת סינגפור באותה שנה - גילה ששימוש בכורכום תורם לחיזוק היכולת הקוגניטיבית של קשישים ועוד ועוד. 

5. יש דעות שאומרות כי הכורכום משפיע יותר כאשר הוא מבושל עם שמן, שכן אז הוא נספג טוב יותר במעיים. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

6. בהיוועצות עם רופא הומיאופט או רגיל, ניתן לצרוך את הכורכומין גם בצורה של תמצית נוזלית (למשל כורכומול) שבה מרוכזים הרכיבים הפעילים של הכורכום. 

7. הסיבה שבגינה מומלץ להיוועץ ברופא לפני נטילת ריכוז גבוה של הכורכום היא שחלק מן המטופלים מדווחים על גירויים במערכת העיכול, לאחר השימוש המוגבר בו. פה ושם נמנו אף מקרים של פגיעה בכבד או התכווצויות של כיס המרה, לאחר צריכה ממושכת וגבוהה של התבלין/התמצית. 

8. הכורכום מסייע לטיפול בקשת רחבה של בעיות כגון טיהור מערכת הדם, הורדת חום, ריפוי פצעים חיצוניים, טיפול בכיב קיבה ועוד. 

9. תינוקות, נשים הרות, מניקות או אנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות - מומלץ להם להימנע כליל משימוש בכורכום. רופאים רבים מזהירים נשים הריוניות לבל ישתמשו בכורכום בזמן ההריון, היות ותכונותיו האנטי-אוקסידנטיות מגבירות את ההתכווצויות ברחם. 

10. הצריכה הטובה ביותר של הכורכומין, שמגבירה ביותר את ספיגתו בגוף, היא זו שנעשית בזמן שילוב מזונות שומניים כמו שמן זית ושמנים אחרים, אבוקדו, זרעים, דגי ים ועוד. 

 

תגיות:סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה