חדשות בארץ

צה"ל: החיילים נכנסו לקלנדיה בשל שימוש ב-Waze

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי שני החיילים שחולצו מקלנדיה, נכנסו למחנה הפליטים בשל שימוש באפליקציית הניווט Waze. מ-Waze נמסר בתגובה: "החיילים סטו מהמסלול המקורי וכתוצאה מכך נכנסו לאזור האסור"

אא

לאחר חילוצם של שני חיילי צה"ל שנכנסו בטעות למחנה הפליטים קלנדיה, החלו בצה"ל לחקור את נסיבות המקרה. מתחקיר ראשוני נמצא כי החיילים השתמשו באפליקציית הניווט Waze, והיא זו שהובילה לטעייתם בדרך.

בחברת Waze הגיבו לדברים בטענה כי החיילים סטו מהמסלול שהוצע להם על ידי האפליקציה: "בוצעה סטייה מהמסלול המקורי שהוצע, וכתוצאה מסטייה זו במבואות קלנדיה נכנסו הנוסעים לאזור אסור.

עוד נטען כי האפליקציה מכילה הגדרות מיוחדות כברירת מחדל המונעות ניתוב באזורים מסוכנים, אשר היו כבויות במכשיר החיילים: "אפליקציית Waze כוללת הגדרות ספציפיות שמהוות ברירת מחדל, המיועדת למנוע ניתוב דרך אזורים אשר מסומנים כמסוכנים או כאסורים לישראלים לנסיעה".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"במקרה זה, ברירת המחדל הזאת הייתה כבויה. החיילים סטו מהמסלול המקורי וכתוצאה מכך נכנסו לאזור האסור. באחריותו של כל נהג לעקוב ולציית לשלטי הדרכים והתנועה ולמלא אחר החוקים המקומיים".

בנוסף הודגש כי על החיילים היה להיות ערניים ולשים לב לשילוט האזהרה מפני נסיעה בשטחים פלסטיניים באזור: "בכבישים המהווים כניסה לשטחים המצויים בשליטת הרשות הפלסטינית, מוצבים שלטים אדומים ובולטים בכביש אשר אוסרים על נסיעה בשטחים הנ"ל לתושבי ישראל, ואשר די היה בהם כדי למנוע את הגישה לאזור התקרית".

לסיום נאמר: "Waze מצויה בקשר רציף וישיר עם הרשויות והגורמים הרלוונטיים כדי להקטין ולצמצם אירועים מסוג זה, אך למרבה הצער אין יכולת למנוע את כולם לחלוטין".

תגיות:צה"לחייליםניווט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה