חדשות בארץ

החלה קליטת מערכת 'שרביט קסמים'

החלה קליטת מערכת היירוט המתקדמת 'שרביט קסמים' המוכרת גם כפרויקט 'קלע דוד', לאחר שנרשמה הצלחה בסדרת הניסויים המסכמים למערכת

אא

לאחר סדרת הניסויים המסכמת במערכת היירוט המתקדמת 'שרביט קסמים' שהושלמה בהצלחה בחודש דצמבר האחרון (למניינם), החלו מנהלת 'חומה' במפא"ת יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) במסירת רכיבי המערכת המרכזיים לידי חיל האוויר.

ממלא מקום ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, אל"מ אבירם חסון אמר כי: "מבחינת 'שרביט קסמים' אני שמח כאן באופן רשמי לראשונה, שהמערכת הזאת הועברה לחיל האוויר. סיימנו את ההעברה לפני מספר ימים, לאחר שהיה לנו ניסוי מאוד מוצלח במערכת הנשק הזאת, אתגרנו אותה".

"המערכת הזאת אותגרה עד לקצה במגוון של מתארים, ורצינו לוודא שביום שהיא תידרש להפעלה מבצעית היא תדע לעשות את מה שאנחנו מצפים ממנה. המערכת הזאת פשוט עשתה קסמים".

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)

חסון הדגיש כי שרביט קסמים תפעל בתחום שבין כיפת ברזל ובין מערכת החץ: "המערכת אמורה לתת מענה לממד שבין כיפת ברזל לבין חץ, כלומר שכבה בינונית ושכבה נמוכה. מיירט השרביט יודע לעשות הכל, ולהעסיק כל מיני סוגים של מטרות. מאחר ששרביט קסמים עובד בטווח היירוט הבינוני, אז יש עוד כל מיני דברים שטסים באזור".

עוד אמר כי המערכת תשודרג בעתיד כך שתיירט טילי שיוט: "שרביט קסמים יודע ליירט רקטות מדויקות וכבדות במהירויות חליפה מדהימות, ובעתיד המאוד קרוב היא תדע ליירט טילי שיוט. בסופו של יום אנחנו נייצר מעטפת הגנה מלאה מול כל מה שטס בכל אחת משלושת שכבות הטיסה, ובעיקר בשכבת פנים האטמוספירה ששם שרביט קסמים אמונה על המרחב הזה".

תגיות:שרביט קסמיםמשרד הביטחוןחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה