חדשות יהדות

צבא המדינה היהודית? סערת הזקנים בצה"ל

פקודה חדשה המקשיחה את הקריטריונים לגידול זקן בצה"ל תיכנס לתוקפה. חייל דתי: "זה עכשיו נשמע כמו משהו שולי. מחר, זה יהיה: 'היום אין תפילה', 'היום אוכל לא כשר'"

אא

פקודה חדשה המקשיחה את הקריטריונים לגידול זקן בצה"ל תיכנס מחר (שלישי) לתוקפה ומעוררת סערה גדולה. על פי הפקודה כל חייל המבקש לגדל זקן, יזדקק לאישור מהרב הצבאי, ממפקד היחידה ומקצין השלישות הפיקודי.

לאחר ניסיון לבטל את הפקודה בבג"ץ, הלה אישר את הפקודה הלא מוסרית. רבנים בולטים שוקלים להגיש בג"ץ נוסף על מנת לבטל את הפקודה.

בראיון לערוץ 1 אמר ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, שמואל יסלזון כי: "אנחנו לא קוראים לסירוב תגובה, אנחנו אומרים לחיילים דברו עם המפקדים, תגידו להם שמיציתם את כל האפשרויות, ותסבירו להם שהפקודה הזאת היא פקודה בלתי חוקית".

מאות חיילים דתיים קיבלו פקודה לגלח את זקנם. שתי פלוגות בהם משרתים בני ישיבות קיבלו הוראה חד משמעית להתגלח כבר השבוע. חייל עורפי אחר לא קיבל אישור מכיוון שלדברי מפקדו ניתנה הוראה לצמצם באופן ניכר את כמות האישורים.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשיחה עם לוחם דתי בערוץ 1 אמר כי זו תחילתה של מגמה אנטי דתית בצה"ל אשר תדרוס את זכויותיהם של החיילים הדתיים: "אני מאמין שיהיה סירוב פקודה גורף של כל, אם לא רוב החיילים הדתיים. זה עכשיו נשמע כמו משהו שולי, כמו זקן. מחר, מה יגרום להם להגיד: 'טוב, היום אין תפילה', 'טוב, היום נביא אוכל לא כשר'".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי יגיש הצעת חוק להסדרת הנושא: "מדובר באבסורד. ברור לי שחיילים דתיים וחרדים לא יוכלו לציית לפקודה כזאת, ובמקרה הצורך אף ילכו לכלא על הדבר הזה".

"אני לא רואה את החרדים ולא אותנו מאפשרים מציאות בה חיילים דתיים וחרדים ילכו לכלא בגלל אמונתם הדתית. בימים הקרובים אגיש הצעת חוק שתסדיר את הנושא. אין לי אלא להצר על כך שאלו הם פני הדברים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפקודה בנושא גידול זקן אושרה בבג"ץ. כל הבקשות להיתר חריג לגדל זקן נבחנות לעומק תוך התחשבות בהמלצות המפקדים והרבנים ובאופן שוויוני, ולחייל עומדת הזכות לערער".

"אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל. חייל דתי, המבקש לגדל זקן יפנה למפקדיו וכך גם חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות אחרות (אלפי חיילים פנו למפקדיהם בבקשות שאושרו על ידם). מצד שני, אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים. כל חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות דתיות או אישיות (ולא להתחמק מגילוח למסדר בוקר) יפנה למפקדיו והם יקשיבו, אנחנו נקשיב".

תגיות:צה"לזקןחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה