חדשות בעולם

מרגש: בנות הקהילה היהודית בקאיפנג שבסין, יעלו לארץ ויתגיירו

גאו וייווי, יאו טינג, לי ג'ינג, לי יואן ולי שנג'ין - הן חמש נשים צעירות המשתייכות לקהילה היהודית העתיקשה קאייפנג שבסין. בשבועות הקרובים צפויות חמש הבנות לעשות עלייה ארצה, ולפצוח בהליך הגיור: "אנחנו גאות להיות חלק מעם ישראל", הן אומרות

אא

היום (ב') צפויה להגיע ארצה מסין, משלחת מיוחדת בת חמש צעירות מהקהילה היהודית שבקאייפנג, סין - גאו וייווי, יאו טינג, לי ג'ינג, לי יואן ולי שנג'ין. את העברית שבפיהן למדו הצעירות בשנים האחרונות, במסגרת אולפן מיוחד ללימודי עברית ויהדות. "להיות חלק מהעם היהודי, הוא כבוד גדול בשבילנו", הן אומרות. 

מי שפעל למען הוצאת הרעיון מן הכוח אל הפועל הוא מיכאל פרוינד, יו"ר ארגון 'שבי ישראל', שמזה חודשים ארוכים נלחם על מנת להשיג את האישור המיוחל להעלאת הבנות, ממשרד הפנים. עם הגעתן צפויות הבנות להגיע לכותל המערבי, ולאחר מכן ישולבו במסגרת הנאותה, ויתחילו בהליכי הגיור. 

(צילום: שבי ישראל)

לדברי פרוינד, צאצאי הקהילה היהודית של קאיפנג הם 'החוט האנושי' שמחבר בין סין לבין העם היהודי. "לאחר מאות שנים של התבוללות, מספר גדל והולך של יהודי קאיפנג החלו בשנים האחרונות לחזור לשורשיהם, ולאמץ בחזרה את זהותם היהודית. מדובר בחמש צעירות שנחושות להצטרף לעם היהודי, ולהפוך לאזרחיות גאות של מדינת ישראל. אנו שמחים וגאים לסייע להן, להגשים את חלומן", אמר. 

לפני שנים ספורות, כשביקרה לי גי'נג בארץ - היא נסעה לכותל המערבי והניחה פתק ובו גוללה בפני הקב"ה את רצונה העמוק להגשים חלום ילדות, לעלות ארצה ולהפוך ליהודיה מן המניין. ""אני גאה להיות חלה מהעם הזה, כי בדת היהודית יש מורשת עשירה והרבה חוכמה. אני שמחה שתפילתי נענתה", אמרה. 

ראיון עם יעקב וואנג בהידברות "אני רוצה להיות הרב הסיני הראשון"

תגיות:גיורסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה