חדשות בארץ

שר התחבורה: לנתק כל קשר אזרחי בין ישראל לעזה

שר התחבורה, ישראל כץ הציג במהלך ראיון ברדיו רשת ב' את תכנית 'האי פרדות' מעזה, לפיה צריך לנתק את כל הקשר האזרחי בין ישראל לעזה: "התכנית תאפשר לישראל להתמקד במדיניות תקיפה של מניעה והרתעה כמו בגבול לבנון"

אא

שר התחבורה, ישראל כץ התארח היום (ה') ברדיו רשת ב' ודיבר על תוכניתו 'האי פרדות' מעזה. לפי התכנית של השר צריך לנתק את כל הקשר האזרחי בין ישראל לעזה ובכללה: הפסקת סיפוק מוצרים, אנרגיה ומים לרצועת עזה, ויצירת קו גבול קשיח בין מדינת ישראל לרצועת עזה.

השר הציג את התכנית וגורמי מימונה: "זה ממש כמו שעושים המצרים. הרעיון המקורי הוא לבנות אי מלאכותי בים ובו מתקני התפלה ואנרגיה ונמל שיחובר לעזה בגשר וייתן לעזתים קשר עם העולם. האי ימומן על ידי גורמים בינלאומיים ויהיה במעמד בינלאומי".

עוד פירט את הנושאים הביטחוניים הכרוכים בנמל: "לישראל תהיה זכות וטו על כל ספינה שתגיע, כולל יכולת חיפוש בים, ויכולת בידוק מלאה של כל התוצרת שתטופל בנמל".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"בנוסף תהיה נקודת בידוק לסחורות ואנשים על הגשר עצמו. במקרה של החרפה ביטחונית, ישראל תוכל לנתק מיידית את הגשר ואת האי מכל קשר עם עזה".

השר הסביר את מהות התכנית: "תוכנית זו באה להפסיק מצב אבסורדי שבו אנחנו לא נמצאים בעזה, אבל נתפסים כאחראים על מצב האוכלוסייה, דבר שמכביד עלינו בזירה הבינלאומית ופוגע בזכותנו להגנה עצמית".

"האי פרדות תייצר לאוכלוסייה בעזה תמריץ ומחיר הפסד, ותאפשר לישראל להתמקד במדיניות תקיפה של מניעה והרתעה כמו בגבול מול לבנון. הגיע הזמן לחשיבה מקורית והחלטות אמיצות".

תגיות:רצועת עזהעזהישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה