חדשות בארץ

נתניהו לברלוסקוני: עזור לי עם אובמה

המודיעין האמריקאי צותת לשיחת נתניהו עם ברלוסקוני ב-2010, בה ביקש נתניהו את עזרתו של ראש הממשלה האיטלקי

אא

אתר ההדלפות ויקיליקס פרסם אתמול מסמכים מסווגים שמוכיחים כי המודיעין האמריקאי צותת לשיחות של מנהיגים בעולם, כולל לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני. בפגישה שהתקיימה בין השניים ב-2010 הבטיח ברלוסקוני לעזור לישראל לשפר את יחסיה עם ארצות הברית.

"בשיחה עם ראש הממשלה האיטלקי ברלוסקוני, ראש ממשלת ישראל נתניהו התעקש שהטריגר לחילוקי הדעות – החלטתה של ישראל לבנות 1600 בתים במזרח ירושלים – היה בהתאם למדיניות הלאומית מתקופת גולדה מאיר. הוא אמר כי סיבת המשבר היא התנהלות שגויה של פקיד ממשלה עם רגישות פוליטית גרועה", כך נכתב בסיכום מטעם המודיעין האמריקאי.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בשיחה אף אמר נתניהו שמטרתו היא למנוע מהפלשתינאים להשתמש בנושא הבניה בירושלים כתירוץ להימנע מחידוש שיחות השלום. הוא הוסיף כי המתח בין ארה"ב וישראל הוחמר בגלל היעדר קשר ישיר בינו לבין הנשיא אובמה. ברלוסקוני, בתגובה, הבטיח שאיטליה תעשה כמיטב יכולתה להחזיר את היחסים בין ישראל וארה"ב למסלולם.

המסמך שהכיל את תמלול הציתות של המודיעין האמריקאי סווג כבעל סודיות גבוהה, אולם, כאמור, אתר ויקיליקס הצליח להשיג אותו. בויקליקס אמרו כי המסמכים שבידיהם מוכיחים כי המודיעין האמריקאי צותת, בין השאר, לטלפונים של משרדי ממשלה באוסטריה, בלגיה, צרפת, איטליה ושוויץ.

תגיות:ביבי נתניהוברק אובמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה