החטא והחיטה (חלק ב')

איך מנצלים את כל יתרונות החיטה? זה הזמן להכיר את מיץ החיטה, המנקה את הגוף ומשפר את זרימת הדם

אא

בשבוע שעבר התחלנו לעסוק באיכויותיו של החיטה, והזכרנו שאחת הדרכים להפיק מהחיטה את האיכויות שלה היא באמצעות הנבטה. הפעם אני רוצה לגעת ב"עשב החיטה". שימוש בעשב חיטה לטיפול בבעיות רבות פותח על ידי ד"ר אן ויגמור לפני כחמישים שנה, ובארץ קיבלה תאוצה בשנים האחרונות ע"י ד"ר פנינה בר סלע. מדובר במיץ העשיר באנזימי עיכול החשובים לתפעול יעיל של מערכת העיכול ואיבריה השונים, עשיר במינרלים וויטמינים. הוא מכיל 17 חומצות אמיניות שחשיבותן בבניית החלבונים בגוף משפר את ניקוי הכבד ותפקודו, מנקה את הגוף ומשפר את זרימת הדם. הוא בונה את הדם במצב של אנמיה ועוד תפקידים רבים. עשב החיטה משמש ברפואה הטבעית כטיפול במחלות קשות כגון בדלקות פרקים, יתר לחץ דם, עצירות, סכרת, ריקבון שיניים, אפטות, הרפס ועוד.

ניתן בקלות לגדל עשב חיטה בתנאים ביתיים בכמה דרכים:

א. לוקחים ארגז עץ קטן, עציץ וכדומה, ממלאים באדמה (רצוי אדומה) מעורבבת בקומפוסט אורגני. משרים את גרעיני החיטה (רצויים אורגניים) במים למשך כמה שעות ואחר כך זורעים אותם בצפיפות. אחרי כמה ימים יופיע עשב ירוק. כאשר מגיע לגובה של 10 – 15 ס"מ קוצרים את העשב. אפשר לתת לזרעים הקיימים להצמיח עוד 2 – 3 פעמים. לאחר מכן יש לזרוע מחדש.

ב.  ניתן אף לגדל את העשב בדרך של הנבטה. יש להשרות את זרעי החיטה במים למשך לילה. לאחר מכן יש לפזרם באופן צפוף על מסננת עם חורים צפופים. יש להקפיד על כך שיהיו לחים כל הזמן, ועל כן יש לשפוך עליהם מים כמה פעמים במשך היום. לאחר כמה ימים יופיעו עלים ירוקים. כשהעלים יגיעו לגובה של 10 – 15 ס"מ ניתן לקצור אותם. (דרך זו היא מעט פחות איכותית).

ג.  ניתן לקנות מיץ עשב חיטה כשהוא כבר מוכן לסחיטה.

ד. ניתן גם לקנות מיץ עשב מוכן. אם כי פחות איכותי מאשר מיץ סחוט טרי.

הכנת המיץ: את המיץ מכינים באמצעות מסחטה מיוחדת לעשב חיטה חשמלית או ידנית.

הכמות המומלצת היומית לשתיית המיץ היא 50 מ"ל. אפשר גם יותר למי שמתאים. חשוב שהשתייה תהיה על בטן ריקה ולהמתין חצי שעה – עד שעה לפני אוכל. למי שטעם המיץ קשה עליו ניתן למהול במים או להוסיף מעט מיץ אחר כגון: מיץ מלפפונים, סלרי וכדומה. בכל מקרה לא מומלץ לשתות בערב.

תגיות:חיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה