חדשות בעולם

עדות חדשה על גורלו של רון ארד: מת שנתיים לאחר שנלקח בשבי

לבנוני העומד למשפט באשמת ריגול לטובת ישראל, חושף פרטים חדשים על הנווט הנעדר רון ארד

אא

בימים אלו מתנהל בלבנון משפטם של חמישה לבנונים, המואשמים בריגול לטובת ישראל. אחד הנאשמים, מופיד קונטאר, חשף פרטים על הנווט רון ארד, שנלקח בשבי לפני כ-30 שנה. קונטאר טען כי הוא מכיר את הסיפור המלא על גורלו של ארד וציין כי ב-1988 מת רון ארד, בעקבות עינויים קשים שעבר.
החשודים בריגול לטובת ישראל נחקרו בפני בית דין צבאי. במהלך החקירה טענו כי רון ארד מת בשנת 1988, שנתיים לאחר נפילתו בשבי תנועת 'אמל' ב 16 לאוקטובר 1986.

בעיתון 'דיילי סטאר' הלבנוני פורסם כי החשודים טענו עוד שהעבירו מידע שגוי למוסד על גורלו של ארד, בתמורה לתשלום שישראל הציעה. לא ברור מה הייתה השתלשלות העניינים שהובילה לכך שרון ארד יגיע בסופו של דבר לידי חברי "המפלגה הסורית הסוציאלית –לאומית".

רון ארד (צילום: פלאש 90)רון ארד (צילום: פלאש 90)

על פי קונטאר, רון ארד נמצא מת לאחר שנכנס למקלחת, כפי הנראה בעקבות העינויים הקשים שעבר לפני כן. עוד סיפר כי לאחר מותו, נקבר ארד בשטחה של וילה באחד הכפרים באזור הר הלבנון.

הנווט הישראלי רון ארד נפל בשבי ב-16 באוקטובר 1986. בעת שהשתתף בתקיפת יעדי מחבלים מדרום לצידון נפגע מטוס הפנטום שבו שימש כנווט, כתוצאה מתקלה טכנית. הוא והטייס נטשו את המטוס בשטח לבנון. מסוק שנשלח לאיזור חילץ בקושי רב את טייס הפנטום, כאשר זה נתלה על מגלשי המסוק, אולם ארד נלכד בידי ארגון "אמל" השיעי ונלקח בשבי. לאחר נפילתו בשבי הועלה ארד לדרגת רב סרן.

הניסיונות לשחרר אותו באמצעות עסקה נכשלו, ובשנת 1988 הוא ככל הנראה הועבר מידיו של בכיר 'אמל', מוסטפה דיראני, לאיראן או לארגון שיעי אחר. עקבותיו של ארד נעלמו לחלוטין במאי 1988. בעבר נטען כי קיימת אפשרות שארד נרצח על ידי שוביו ב-3 במאי 1988, במהלך מבצע של סיירת צנחנים נגד חיזבאללה בכפר מיידון, או שנהרג כשניסה להימלט.

תגיות:רון ארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה