בריאות ותזונה

האם בקרוב נוכל לאבחן סרטן באמצעות רוק בלבד?

פריצת דרך רפואית: חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה סבורים כי תוך שנתיים יהיה אפשר לאבחן את מחלת הסרטן באמצעות טיפת רוק, ולא כפי שזה נעשה היום - באמצעות בדיקות מסובכות כגון הדמיות, לקיחת מח עצם וביופסיות ממקום הגידול

אא

בכדי לאבחן את מחלת הסרטן כיום, נדרשות בדיקות מקיפות כגון הדמיות CT ו-MRI, בדיקת מח עצם או ביופסיה מקומית מאיזור הגידול. אלא שבאחרונה יצאו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בפרסום מהפכני ויוצא דופן - תוך שנתיים בלבד, יהיה אפשר לאבחן מחלת סרטן באמצעות טיפת רוק. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

כיום מתבצע אבחון סרטן באמצעות בדיקות דם או מח עצם, הדמיות CT ו- MRI, או מביופסיה הנלקחת מאיזור הגידול עצמו. אולם פרופ' דיוויד וונג, אחד החוקרים המובילים את פיתוח השיטה - גורס כי בטיפת רוק אחת ישנו גרעין המידע הכוללני שרופאים נזקקים לו כדי לאבחן התפתחות ראשונית של הגרורות הממאירות. לכשתצא הבדיקה לשוק בעוד כשנתיים - מחירה יעמוד על כ-15 ליש"ט (שהם 85 שקלים לערך).

לדברי פרופ' וונג - מלבד העובדה שרמת הדיוק שלה גבוהה להפליא, את הבדיקה יוכל כל אדם פשוט מן השורה לבצע - בבית המרקחת, אצל רופא שיניים, ואפילו בבית. "ככל שהאבחון יתבצע מוקדם יותר, כך יגדלו סיכויי החולה להתרפא מהמחלה", אומר פרופ' וונג ומוסיף כי בעתיד יתרחבו אופקי השיטה והיא תוכל להתאים לאבחון של מספר סוגי סרטן בו זמנית. 

תגיות:סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה