חדשות יהדות

הרופאים כתבו והרבנים חתמו: בואו ללמוד ולמנוע אסונות

בכירי הרופאים במכתב מיוחד, עליו חתמו גדולי הפוסקים: "ללמוד בשביל להציל נפשות"

אא

בכירי הרופאים פרסמו את עמדתם אודות החשיבות הרבה שבלימוד הענקת עזרה רפואית ראשונה: "בחודשים האחרונים אנו עדים למקרי חירום רפואיים שחלקם אירעו בילדים ובתינוקות והסתיימו באסון" כותבים הרופאים, "ובכלל זה מקרים כואבים, בהם הושטת עזרה רפואית בסיסית ייתכן והיה בה כדי להציל חיים כפשוטו".

הרופאים ממשיכם ומציינים כי ראוי להורים לרכוש ידע מינימאלי, ההכרחי בהתמודדות עם מצבי חירום ביתיים, כשהם ממליצים על הלימוד החינמי המוצע על ידי ארגון 'איחוד הצלה'.

ישיבת הרופאים (צילום: איחוד הצלה)ישיבת הרופאים (צילום: איחוד הצלה)

במכתב מצוין בכאב כי "למרות היותם של הערים החרדיות בראש טבלת הערים הצעירות בישראל עם שיעור ילדים ופעוטות גבוה במיוחד, לצערנו מסתבר שבמרבית המשפחות אין את המידע החיוני הזה, ולא נערכה תרגולת בסיסית ולמידה של כללי הצלת חיים מינימאלית והכרחית".

בשל חשיבות הנושא, צירפו את חתימתם הרבנים הגאונים, הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין, הגאון הגדול רבי יהודה סילמן והגאון הגדול רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בית דין צדק ב"ב, המציינים כי מכתב זה מתפרסם על דעתם.

מ'איחוד הצלה' נמסר כי הקורס מיועד להורים, עובדי הוראה ומטפלות ולומדים בו כיצד לפעול במקרים של איבוד הכרה, טיפול בחנק מגוף זר ומצבי חירום נוספים (חום, פרכוסים ועוד). בנוסף, בקורס יילמדו הנושאים הבאים: זיהוי מקרי מצוקה המחייבים פינוי דחוף לבתי החולים, הגדרת המצוקה הרפואית, ומניעת המתנה מיותרת ומסוכנת לפני קבלת סיוע רפואי דחוף.

תגיות:רבניםאסונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה