חדשות יהדות

מרן הגר"ח קנייבסקי נשאל: מדוע תינוקות חרדים נפטרו בפתאומיות?

מרן הגר"ח קנייבסקי: "אין כוחנו אלא בפה. יש להתפלל לפניו שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו"

אא

לאחר מספר רב של מקרי מוות פתאומיים של תינוקות במגזר החרדי, פנו יהודים למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "על מה ולמה באה מכה זו, ואיך ניתן להתחזק שלא יהיה עוד אסונות רח"ל".

במענה לשאלות שהופנו אליו השיב שר התורה כי "אנו לא יודעים על מה עשה ה' כזה מקרה, ואנו אין כוחנו אלא בפה, ולהתפלל לפניו שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו".

עוד ציין מרן ש"בגמרא במסכת שבת ל"ב א' מבואר שקודם שאדם חולה, תפילתו מתקבלת יותר מאשר אחרי שכבר נהיה חולה, שאז צריך יותר זכויות".

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)

נוסף על כך, נכתב בגיליון "עלי שיח" כי "בשבוע שעבר יצא מרן מביתו לטחון גרגירי חיטה עבור מצות יד בשביל חג הפסח הבעל"ט. בכל שנה בערך בזמן זה (אמצע חודש שבט) מרן טורח במיוחד לטחון ולעסוק בגופו בעבודה זו. ורגיל לצטט את דברי המשנה ברורה: "ויטריח עצמו במצת מצווה עד שיתחמם ויזיע, וזה תיקון גדול לעוון החמור. אריז"ל"".

"ואכן מרן שליט"א מקיים את זה כפשוטו, טורח בעצמו לבוא ולטחון, ואומר בהתחלה לשם מצת מצווה. מתאמץ לסובב גלגל הריחיים וטוחן ביגיעה רבה עד שפלגי זיעה ניגרים ממצחו. כשהוא שרוי בשמחה של מצווה, הוא אומר לבעל הריחיים שהוא מברכו שיזכה לאכול המצות בליל הסדר עם קרבן פסח בירושלים הבנויה", נכתב בגיליון.

תגיות:הרב קנייבסקיפטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה