חדשות יהדות

ספרי קודש עתיקים נגנבו מספריית הרמב"ם בתל אביב

ספרי קודש בני מאות שנים, המוערכים בשווי של מעל מיליון שקלים נגנבו מספריית הרמב"ם של בית אריאלה בתל אביב במהלך שוד מתוחכם. בין הספרים שנגנבו: חלקים מהמדורה הראשונה של התלמוד הבבלי (ונציה, דפוס דניאל בומברג, ר"פ-רפ"ג)

אא

ספרי קודש עתיקים בני מאות שנים, המוערכים בשווי של מעל מיליון שקלים נגנבו מספריית הרמב"ם של בית אריאלה בתל אביב לפני כשבועיים במהלך שוד מתוחכם.

שלושה ימים לאחר השוד, התגלו סימנים של הגניבה. עובדי בית אריאלה ואנשי האבטחה אשר בדקו את מצלמות האבטחה, ראו את תיעוד כניסת הגנבים למתחם, אך לא הצליחו לזהות אותם מכיוון שאותם גנבים ידעו היכן יש מצלמות, ובנוסף ידעו כיצד להסתתר כך שלא יזהו אותם.

עובדי המקום אשר בדקו אילו ספרים נגנבו מהאוסף, מצאו שנגנב אוסף של ספרים מאוד יקר אשר הכיל חלקים מהמהדורה הראשונה של התלמוד הבבלי (ונציה, דפוס דניאל בומברג, ר"פ-רפ"ג) וספרים היסטוריים נוספים.

(ספרית הרמב"ם)(ספרית הרמב"ם)

הנהלת בית אריאלה ועיריית תל אביב הגישו תלונה במשטרה שהחלה לחקור את הנושא. על פי פרטי החקירה הראשונים הספרים שנגנבו היו מאוכסנים במחסן ישן שלא הרבה היו מודעים לקיומו, מה שמחזק את החשד של המשטרה שמדובר בפשע של מישהו שידע בדיוק לאן ללכת.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בחקירת המשטרה, והעירייה ממתינה לתוצאות החקירה ותפעל בהתאם להמלצת המשטרה. יודגש כי העירייה רואה את המקרה בחומרה רבה, ופועלת לשיפור מערכת האבטחה בספרייה".

במשטרת ישראל תחקרו כמה עובדים בכדי לנסות ולקבל קצה חוט אשר יוביל ללכידת הגנבים. במשטרת תל אביב סירבו להתייחס לדיווח.

תגיות:משטרהמשטרת ישראלספרי קודש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה