חדשות בארץ

ילדה שלושה ילדים למרות שבץ מוחי

גילי טוני – גרין ילדה השבוע את ביתה השלישית, למרות שבץ מוחי שתקף אותה כשהייתה בת 18

אא

גילי טוני- גרין הייתה בת 18 כשלקתה בשבץ מוחי. מסיבה שאינה ברורה, צנחה גילי על האדמה באמצע שיעור התעמלות, והחלה לפרכס. קריש דם במוח יצר 3 אוטמים ושיתק את כל פלג גופה השמאלי למשך תקופה ארוכה.

"כבר אז פחדתי מהעתיד, ולא הייתי בטוחה שאוכל להביא ילדים לעולם במצב הגופני. כשהתחתנתי, לפני שבע שנים, הבעתי בפני בעלי, עמיחי, את חששותיי להביא ילדים לעולם – גם כי אולי לא אוכל לטפל בהם כמו שצריך, וגם כי הייתי מודעת לכך שאולי השבץ יחזור. הרי אף אחד לא ידע להגיד בדיוק למה זה קרה - לא הייתה לי היסטוריה משפחתית, או בעיה של חולי כלשהו...".

הפכה לאם בפעם השלישית (צילום: דוברות)הפכה לאם בפעם השלישית (צילום: דוברות)

למרות זאת, האהבה והרצון לילדים גברו על הפחדים, ובסיעתא דשמיא זכתה גילי ללדת לפני חמש שנים את התאומים עומרי ואיתמר, והשבוע את רוני.

ד"ר חיים דוד, מנהל חדר לידה ב'הלל יפה', שטיפל בגילי במהלך אשפוזה ביחידה להיריון בסיכון, מסביר כי שבץ מוחי, מביא עימו חשש לקרישיות יתר, מצב שעלול להיות מסוכן ביותר בהריון. "אין מניעה לנשים בגיל הפוריות שלקו בשבץ מוחי והחלימו מלנסות להביא ילדים לעולם", הוא מסביר, "אבל הן בהחלט צריכות להיות בפיקוח קפדני וצמוד לפני הכניסה להריון, במהלכו, וגם לאחריו. השינויים הפיזיולוגיים במהלך ההיריון מגבירים את הסיכון לקרישיות יתר ובכך מעלים גם את הסיכון, לחזרה של השבץ המוחי.

"במקרה של גילי, היא הייתה במעקב צמוד בכדי שאם, במקרה, אכן יתרחש שבץ, נוכל במיידי לסייע. רק השבוע , יילדנו אישה שלקתה בשבץ מוחי בשבוע הריון מתקדם, ולשמחתנו הצלחנו להציל הן אותה והן את התינוקת שלה ושתיהן בריאות ומתאוששות בימים אלו ממש. אבל שום דבר לא ברור מאליו".

תגיות:לידהשבץ מוחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה