חדשות בארץ

מקומם: גופות המחבלים יוחזרו למשפחותיהם

גופות המחבלים ממזרח ירושלים יושבו למשפחותיהם ויועברו לקבורה. התנאי: קבורה בלילה בנוכחות מצומצמת

אא

הושגה הסכמה עקרונית בין ישראל לבין משפחות המחבלים: גופותיהם של עשרת המחבלים ממזרח ירושלים יושבו לידי משפחותיהם לקבורה אחרי שהוחזקו תקופה ארוכה בידי ישראל.

סוגיית החזרת גופות המחבלים עוררה סערה בישראל, לאחר שחברי הכנסת מתנועת בל"ד נפגשו עם בני משפחותיהם של המחבלים והבטיחו לפעול מול הרשויות במטרה להשיב את הגופות לקבורה על ידי משפחותיהן. המשפחות אף נפגשו עם אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה, וזה הבטיח להם לפעול בנושא.

עשר גופות יושבו למשפחות המחבלים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)עשר גופות יושבו למשפחות המחבלים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ישראל הציבה לתנאים להשבת הגופות: הלוויות תתקיימנה באישון לילה בנוכחות מצומצמת בלבד של בני משפחה. על המשפחות להפקיד ערבות כספית למשטרה. הערבות לא תושב באם אחד התנאים יופר.

עד כה לא שוחררו גופות המחבלים משום שהיו באחריות המשרד לביטחון הפנים, אשר התנגד למדיניות זו. השר גלעד ארדן טען שללא קיום התחייבויות מצד המשפחות, הלוויות הופכות למסע הסתה שבו מוצגים המחבלים כגיבורים לאומיים ומעודדים פיגועים נוספים.

מנגד, טענו בכירים בצה"ל כי אי החזרת הגופות גורמת לתסיסה בשטח. זו הסיבה שצה"ל אינו מחזיק עוד בגופות של מחבלים מהגדה המערבית שביצעו פיגועים בישראל. 

תגיות:מחבליםגופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה