חדשות בארץ

המפכ"ל: "נמנע פיגוע גדול בהרבה"

מפכ"ל המשטרה ביקר את שוטרת מג"ב שנפצעה בפיגוע בשער שכם: "חוליית מחבלים שמגיעה עם מטענים בסדר גודל כזה מתכוונת לבצע פיגוע המוני באזרחים"

אא

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך ביקר אמש (רביעי) את שוטרת משמר הגבול רווית, שנפצעה באורח בינוני בפיגוע בשער שכם בו נרצחה חברתה הדר כהן הי"ד.

רווית, שמצבה הרפואי השתפר, שיחזרה באוזני המפכ"ל את רגעי הפיגוע ואמרה לו: "כל הצוות שהיה שם חסם בגופו את הארוע. אני בטוחה שהדר ז"ל עשתה זאת בלב שלם, וידעה לקראת מה היא הולכת".

מפכ"ל המשטרה אמר לשוטרת, "אנחנו נלחמים בשביל להגן על האזרחים, המחיר הוא מחיר כואב, אבל זה התפקיד שלנו. אין לי ספק שחוליית מחבלים שמגיעה עם מטענים בסדר גודל כזה, הכוונה שלהם היא לבצע פיגוע המוני. התפקוד שלכם, החתירה למגע והנחישות שלכם וגם של השוטרים והלוחמים הנוספים שהיו במקום - מנעה ללא ספק אסון גדול. אני מצדיע לכם".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

השוטרת, כזכור, נפצעה בשעה שהיא והשוטרים הנוספים חסמו בגופם את שלושת המחבלים בשער שכם בירושלים, תוך שהיא נאבקת במחבלים בידיים חשופות. כאשר צעקה הדר: "תירו", הפיל אותה המחבל לאחור ופצע אותה בחלקו האחורי של הראש.

הפיגוע התרחש כאשר צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי הדר כהן הי"ד ולוחמת נוספת, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו נשק אוטומטי מסוג קרל גוסטב וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות.

מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי וחיסלו את המחבלים. מתחקור ראשוני בזירה עולה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, פיגוע שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים.

הלווייתה של הדר כהן הי"ד תיערך הבוקר (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי ביהוד.

תגיות:פיגועירושליםמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה