בריאות ותזונה

עכשיו זה מדעי: למה גברים מתלוננים יותר בזמן כאב?

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארה"ב, שופך אור על סוגיית ה'התבכיינות הקולקטיבית' שמאפיינת גברים רבים, בזמן שהם חווים כאב. המסקנה? קרוב לוודאי שתרגיז אתכן, הנשים

אא

החורף בפתח - והנשים במתח. 'מה יהיה? שוב הוא לא מסוגל לתפקד, ואני צריכה לעשות הכל בבית? אפשר לחשוב. בסך הכל כאב ראש קטן'. מצד אחד, אתן צודקות. מצד שני, כשזה מגיע לכאב - הגברים שונים מכן בתכלית. מדוע? ובכן, את שאלת המחקר הזו ביקשו לבדוק גם חוקרים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבבולטימור, ארה"ב. במסגרת המחקר נבדקו למעלה מ-500 גברים שחוו סוגים שונים של כאב פיזי ברמות שונות והמסקנה אליה הגיעו החוקרים, אינה מרנינה במיוחד. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

מסתבר שלתופעה ההתלוננות וההתמרמרות של הגברים על כל כאב ראש קטן  - יש הסבר מדעי, והוא קשור לרמות האסטרוגן (הורמון נשי) דייקא. המחקר הראה כי גבר נוטה להראות עצמו 'אומלל' ו'חסר ישע' כשמד החום עולה בדרגה אחת או שתיים מעל הממוצע, כי להורמון אסטרוגן שנמצא בגוף האישה ברמה גבוהה - ישנה השפעה אנטי- נגיפית על האישה, שגם שומרת אותה מתופעות לוואי 'רגשיות' של המחלה. 

מה המשמעות של כל זה? ובכן, וירוס שמצליח לחדור לגוף, משכפל את עצמו בתא שבו הוא מתארח, וככל שהוא מייצר יותר תאים משוכפלים שכאלה - כך גוברת חומרת המחלה. הורמון האסטרוגן מדכא בצורה משמעותית את שכפול תאי הווירוס, ומכאן שאנחנו מרגישות פחות את הכאב, מאשר הגברים. 

תגיות:בריאותכאבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה