חדשות בעולם

תקדים בגרמניה: תלמידי תיכון יעשו בגרות בהלכה יהודית

גרמניה: משרד החינוך אישר את המקצוע 'החוק העברי' כחלק מתוכנית לימודים לתלמידי תיכון יהודיים, ויוכר כמקצוע מן המניין, בתעודת הבגרות. הרב דוד גבירץ, מנהל התיכון היהודי-דתי: "המקצוע אושר לאחר שמשרד החינוך וידא שחומר הלימוד אינו מטיף לקיצוניות דתית"

אא

משרד החינוך בברלין אישר לאחרונה את מקצוע 'החוק העברי', כחלק מתוכנית הלימודים של תלמידי התיכון היהודי-דתי בעיר. התלמידים יוכלו להיבחן במקצוע זה, לצד שאר מקצועות החול כגון מדעים, מתמטיקה ושפות - על מנת להיות זכאים לתעודה הרשמית של סיום הלימודים (תעודת בגרות). 

צעד זה הוא משמעותי ביותר שכן לימודי יהדות נשמטו מתוכניות הלימוד בגרמניה, מאז השואה. "אנחנו שמחים שלאחר בדיקות רבות - משרד החינוך מצא לנכון לאשר את המקצוע הזה", כך אמר מנהל בית הספר התיכון היהודי-דתי בעיר. "הוא בדק ומצא כי החומר הנלמד אינו מטיף להיבדלות חברתית או לקיצוניות דתית, אלא מחנך להשתלבות בחברה תוך שמירה על גבולות ברורים ואני שמח שהרשויות מכבדות את זה".

בית הספר היהודי-דתי הוקם לפני עשר שנים על ידי רב הקהילה היהודית של ברלין, הרב יהודה טייכטל. בבית הספר לומדים כיום כ-150 תלמידים מכיתות א' עד י"א, ובשנה הבאה צפויה להיפתח גם כיתת י"ב. בזכות שיתופי פעולה בין הקהילה היהודית לרשויות המקומיות - בחינת בגרות ראשונה בכשרות, כבר נערכה השבוע בתיכון. כעת עמלים הממונים בבניית תכנית לימודים היקפית, שתשלב בתוכה מקצועות חול כמו גם עברית, תנ"ך, השקפה והלכה. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:הלכהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה