חדשות בארץ

כתב אישום: "סיפקו למלחם סמים, מזון וספר קוראן"

כתב אישום הוגש אתמול כנגד שלושה מתושבי ערערה, המואשמים שסייעו למחבל נשאת מלחם להסתתר, לאחר הפיגוע בתל אביב

אא

אתמול (רביעי) הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום כנגד שלושה מתושבי ערערה, המואשמים שסייעו למחבל נשאת מלחם להסתתר, לאחר הפיגוע בתל אביב לפני כארבעה שבועות. שניים מהנאשמים הם בני דודו של מלחם - אמין מלחם בן 23 ומוחמד מלחם בן 22. הנאשם השלישי הוא חברו של המחבל - איוב סלאמה רשיד בן 22.

במקביל, אישר השב"כ לפרסם את ממצאי החקירה, מהם עולה כי המחבל תכנן וביצע את הפיגוע לבדו, אך צפה קודם לכן בתכנים דתיים קיצוניים ותיעד את שנאתו לאויבי האיסלאם.

החיפושים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)החיפושים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

בטלפון הנייד, שאיבד בבוקר הפיגוע ברמת אביב, נמצאו מספר סרטונים. באחד מהם הוא מספר על שאיפתו למות. בסרטון נוסף אומר כי "הפיגוע השני יהיה בקרוב בתל אביב. כדי שהיהודים יבינו עם מי הסתבכו". באחד הסרטונים אמר כי הוא שונא את "אויבי האסלאם" - השיעים, הנוצרים והיהודים. המונחים שבהם השתמש זהים לאלה המשמשים את אנשי דאע"ש וקיצונים אסלאמים אחרים.

עוד עולה מחקירת השב"כ כי בשבוע שלאחר ביצוע הפיגוע ועד לאיתורו, הסתתר מלחם במספר מקומות בכפר ערערה, ובהם מכולה בבעלות קרוב משפחתו. נראה כי מלחם הגיע למקום עצמאית, ללא ידיעת בני משפחתו והסתתר במחסן בביתו של בן משפחה שעזר לו להסתתר, תוך שהוא מודע לכך כי זה היה מעורב בביצוע הפיגוע בתל אביב. בן משפחה זה אף סייע בהמשך למפגע להתמקם בבית נטוש של קשישה תושבת הכפר, שם אותר לבסוף נשאת בידי כוחות ימ"מ ושב"כ.
חלק מתושבי הכפר סייעו למלחם לאחר הפיגוע באספקת מזון ומצרכים נוספים. אחד הסייענים אף היה מודע למקום המסתור בו שהה וסיפק למחבל סמים, מזון, ספר קוראן, טלפון סלולרי, סיגריות ו-2000 שקלים.

תגיות:פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה