גוף ונפש

השלג כבר כאן. אז למה לא לטעום ממנו קצת?

סוף סוף השלג כאן. מדוע כדאי לעמוד בפיתוי, ולא לתחוב אותו אל פינו? ד"ר ארז גרטי, מומחה לאימונולוגיה ממכון דוידסון - מסביר

אא

עד שהשלג מגיע סוף סוף גם אלינו, מעטים מאיתנו עומדים בפיתוי ולא תוחבים חופן ממנו לפה. אז מדוע לא כדאי לעשות כן? שאלה טובה. לדברי ד"ר ארז גרטי, מומחה לאימונולוגיה ממכון דוידסון לחינוך מדעי, עלינו ראשית להבין כיצד השלג נוצר. הכל מתחיל מטיפה שנוצרת על חלקיק של אבק. "טיפת המים הזו יכולה להיווצר גם על גבי חיידקים מסוימים, שמכילים חלבונים מיוחדים שמאפשרים להם ללכוד את טיפת המים ולשמש כגרעין ראשוני לפתית השלג", מסביר ד"ר גרטי. "מכאן שהשלג מהווה כעין מנגנון הפצת חיידקים, למרחקים ארוכים".

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

עוד מוסיף ד"ר גרטי ואומר כי גם המבנה עצמו, של פתית השלג - נוטה לספוג ולצבור חומרים מזהמים כמו פיח ואבק. כך שלמרות התחושה שהשלג 'מטהר' את העולם, החיידקים וחלקיקי הזיהום הולכים היישר לפיו של מי שאינו מודע לכך. "ככל שיורד יותר שלג, כך פוחת הזיהום האטמוספרי, אבל כולם כבר מבינים לאן הזיהום הזה הולך".

אז מדוע לא קורה לנו כלום כשאנחנו בכל זאת מסתכנים וטועמים את השלג? זאת מאחר ומדובר ברמה שהיא מתחת לסף ה'מרעיל' והמסוכן. אי אפשר למות מזה, אבל עצם הידיעה שאנחנו מכניסים לפינו את חלקיקי הזיהום הזעירים הללו... מזעזעת כשלעצמה. 

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים