הריון ולידה

כיצד ניתן לזכות לבנים? 10 סגולות שיפתיעו אתכם

חכמינו זכרונם לברכה הורו לנו במספר מקומות בתלמוד כיצד ניתן לזכות לבנים זכרים עוסקים בתורה. 10 סגולות לזרע קדוש

  • ו' אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. סגולה לזכות לבנים זכרים ותלמידי חכמים :להיזהר מאוד בברכת התורה, באמרו: "ונהיה אנחנו וצאצאי צאצאינו", וכן בברכת אהבה רבה: "ותן בלבנו בינה וכו'", ויכוון על זרעו ועל זרע זרעו. (ספר הזכירה).

2. בספר המידות מובא כי "על ידי שמחת יום טוב ועל ידי הנחת תפילין כראוי, תלד אשתו בנים זכרים".

3. קיום מצוות שילוח הקן הוא סגולה לזכות לבנים. רמז לכך הוא בפסוק:  "שלח תשלח את האם ואת הבנים תיקח לך". (דברים רבה, פרשת כי תצא, אות ג) ובמדרש כתוב: "אמר הקב"ה אם קיימת מצוות 'שילוח הקן' חייך שאני פוקדך בבנים".

4. בשם האר"י ידוע כי סגולה לזכות לבנים היא להיות זהיר מאוד להוסיף "תוספת שבת" בערב שבת ובמוצאי שבת (פירוש: לקבל שבת לפני הזמן שכתוב בלוח, ולהוציאה אחרי הזמן שכתוב בלוח).

5. עצה וסגולה לבנים: לבקש משני כהנים מיוחסים בארץ ישראל, שיזכירו את שמו לישועה לפני ברכת כהנים בכל יום. גם, יבקש ממוהל או מסנדק שיזכירו את שמו ואת שם אשתו לישועה.

6. מי שמהדר לקיים את מצוות הכנסת אורחים, זוכה לבנים, שהרי הפרי והשכר של הכנסת אורחים בעולם הזה – הם הבנים, כמו שמצאנו אצל אברהם אבינו, שבזכות מצוות הכנסת אורחים נפקד בבנים. (סגולות ישראל, מערכת ב אות לב, בשם רבינו בחיי).

7. סגולה לזכות לבנים ולגידול קל: לפני הדלקת נרות שבת (ויש אומרים שאחרי הדלקת נרות שבת) תאמר האישה פרשת חנה שבספר שמואל, שהיא הפטרת יום א' של ראש השנה. (שו"ת תשובות והנהגות, ח"א סימן תש"צ).

8. הרב חיים קנייבסקי מציע את הסגולה לבנים זכרים: להבדיל במוצאי שבת דווקא על יין, כפי שאומרת הגמרא: "המבדיל על היין במוצאי שבתות הוין ליה בנים זכרים".

9. בספר המידות נאמר: "מה יעשה אדם ויהיה לו בנים זכרים - ישא אשה ההוגנת לו, ויקדש את עצמו בשעת תשמיש, ויבקש ממי שהבנים שלו".

10. והסגולה החשובה מכל - בספרי המוסר נאמר: "דע, כי כל הסגולות שבעולם ובפרט הסגולות לזרע כולם בטלים כאין וכאפס לעומת הסגולה הגדולה מכולם, והיא: תפילה מעומק הלב לפני ה' יתברך... צא ולמד מאברהם אבינו ושרה אמנו מיצחק אבינו ורבקה אמנו, כמה דמעות הזילו אבותינו עד שזכו. צא ולמד מחנה שהייתה עקרה 19 שנים, ולא פסק פיה מלהתפלל עד שנושעה ובא שמואל ושמחה בו..."

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:סגולותזרע של קיימאתלמידי חכמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה