חדשות בארץ

כיצד חיזבאללה מנסה להפעיל סוכנים בישראל?

מפגעים בודדים שנואשו מהרשות הפלסטינית ומחמאס, פונים ישירות לחיזבאללה, שהוגדר על-ידי הרמטכ"ל כ"אויב המרכזי של ישראל"

אא

יחידת 133 מארגונו של חסן נסראללה מנסה, מזה שנים רבות, לגייס פעילי טרור פלסטינים. אתמול (רביעי) נחשפה בחסדי שמים חוליית טרור מטול כרם, אשר עמדה בקשר ישיר עם החיזבאללה וקיבלה מהם תמיכה, הנחיות ומימון כספי.

בנו של נסראללה, ג'ואד, יצר קשר עם מחמוד זעלול, פלסטיני מטול כרם, באמצעות הפייסבוק. חברי החיזבאללה שלחו לזעלול אי-מייל עם קבצים ותוכנת הצפנה מיוחדת, בנוסף להוראות כיצד להפעילה.

במהלך התכתבויותיהם המוצפנת, ביקש הפלסטיני מארגון חיזבאללה כספים למימון הפיגוע שתכנן. "תקבל את הכסף רק אחרי שנעשה היכרות מעמיקה", הייתה התשובה המקודדת של פקודו של נסראללה הבן לזעלול. לאחר קבלת מסרון מוצפן שכזה לסמארטפון או למחשב הנייד של ראש החוליה מטול כרם, זעלול וחבריו מיהרו למחוק את ההודעות, אך גורמי הביטחון הצליחו ליירטן.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובנו ג'וואד (צילום מסך מתוך אתר "ג'נוביה")מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובנו ג'וואד (צילום מסך מתוך אתר "ג'נוביה")

עשרות מסרים מוצפנים עברו בין לבנון לטול כרם. ההודעות כללו הנחיות לתקשורת מוצפנת בין הצדדים, הוראות להוצאת פיגועי התאבדות נגד יהודים, איסוף מודיעין על בסיסי אימונים של צה"ל ואיתור תושב עזה לטובת העברת כספי טרור.

חקירת השב"כ העלתה כי באחת הפעמים שלח זעלול למפעילו מחיזבאללה תוכנית לחסל קצין ישראלי. תכניתו של זעלול כללה את פרטיו האישיים ותמונתו של אותו קצין, וצורפה לדרישה לקבל 30,000 דולר כדי לרכוש אמצעי לחימה ולבצע את ההתנקשות.

בחסדי שמים, הצליח שב"כ לסכל את המזימה, והסכומים שהועברו לחברי החוליה הסתכמו בכ-5,000 דולרים, בעזרתם רכשו נשק מסוג קרלו ומחסנית עם כדורים. הכסף הועבר דרך חברות להעברת כספים מחו"ל לגדה, והנשק הוסתר בביתו של אחד מחברי החוליה.

נראה כי מפגעים בודדים, שנואשו מהרשות הפלסטינית ומחמאס, פונים ישירות לחיזבאללה, ארגון הטרור הרצחני, שהוגדר שלשום על-ידי הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט כאויב המרכזי של ישראל.

תגיות:חיזבאללהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה