סמארטפונים ואינטרנט

האתגר שמשגע את הרשת: מתנתקים מפייסבוק

האם אתם יכולים להתנתק מפייסבוק ל-99 ימים? אם תיענו לאתגר, ייתכן מאד שתגלו שאתם מאושרים יותר – ולא רוצים לחזור לרשת החברתית

אא

האם אתם יכולים להתנתק מפייסבוק ל-99 ימים? 'פרויקט 99 הימים' בודק בדיוק את זה. הפרויקט, יוזמה של שתי אוניברסיטאות הולנדיות, קורא לאנשים להתנתק מפייסבוק ל-99 ימים. לרגל השנה האזרחית החדשה, לא מעט אנשים החליטו, כנראה, שחופש מפייסבוק הוא בדיוק מה שהם צריכים: מספר הנרשמים לפרויקט גדל פי שלושה מאז תחילת ינואר.

החוקרים שמנהלים את הפרויקט כדי ללמוד על הרגלי השימוש בפייסבוק ולמה הוא כל כך ממכר, מדווחים כי רבע מהאנשים שמשתתפים בפרויקט 99 הימים לא חוזרים כלל לפייסבוק. "אנחנו לא אומרים שכל אחד צריך לעשות את זה", אומר מרין סטראטוף, האיש שהגה את הרעיון. "אבל עבורנו, הרעיון של הפסקת השימוש בפייסבוק היה מרתק. אני הפסקתי להשתמש בפייסבוק כשהתחלנו את הפרויקט ולא חזרתי לזה מאז. כמו רבים אחרים שהשתתפו בפרויקט, הרגשתי כמי שיצא מעבדות לחירות".

"עד אז הייתי מוצא את עצמי מתלונן שיש לי מעט מידי זמן לעשות את מה שאני רוצה לעשות. אבל לא הבנתי לפני כן שאני מבזבז כל כך הרבה זמן בלהסתכל על מה שאנשים אחרים עושים". סטראטוף אומר שרוב האנשים המשתתפים בפרויקט אומרים שהם מרגישים מאושרים יותר בלי הפייסבוק – וכמעט כולם אומרים שיש להם יותר זמן. "במקרים רבים אנשים מדווחים על פעילויות ספציפיות שפתאום יש להם זמן עבורן: כמו קריאת ספרים, או בילוי עם חברים פנים אל פנים במקום ברשת".

כמובן, יש כאלה שגם תמיד חוששים שמא הם מפסידים את הדברים המעניינים ביותר בחיים – חשש שלעולם אינו מוצדק. "יש אנשים שמתארים את ההרגשה שהם מפסידים משהו משמעותי. חלק מהם מודים שהם הציצו בפייסבוק בגלל התחושה הזו – וגילו שלמעשה הם לא הפסידו שום דבר, או שכל דבר שהיה ממש חשוב להם נודע להם דרך ערוצים אחרים".

כאמור, העובדה שרוב המשתתפים מדווחים על עליה ברמת האושר שלהם גורמת לכך ש-25% מהמשתתפים באתגר מחליטים להפוך אותו להרגל חדש - לא חוזרים כלל לפייסבוק.

תגיות:פייסבוקאינטרנטהרשת החברתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה