חדשות בארץ

כ-20% מדרי הרחוב בת''א - אקדמאים

דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת חשף את הנתונים המדאיגים. "תראו כמה הפוטנציאל של האנשים האלה גבוה", אמר מנהל התחום בעיריית ת"א

אא

אתמול (שני) נערך דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. מנהל תחום דרי רחוב בעיריית תל אביב, יואב בן ארצי, הציג בדיון נתונים לגבי דרי הרחוב בתל אביב משנת 2015.

מהנתונים עולה כי בתקופה זו נרשמו בתל אביב 817 דרי רחוב, 88% מתוכם גברים, רובם בין הגילאים 30-50. לדבריו, 17.5% מהם בעלי השכלה אקדמית ו-56.3% בעלי השכלה תיכונית. 52% מהם יוצאי מדינות חבר העמים ו-35% ילידי הארץ. 55.7% רווקים ורק 2.8% נשואים. "תראו כמה הפוטנציאל של האנשים האלה גבוה", אמר בדיון.

בן ארצי המשיך וציין כי חל גידול בשיעור ההומלסים המשתמשים בסמים בתל אביב, וכ-76% מדרי הרחוב משתמשים בסמים ו/או באלכוהול. "הסמים עושים בהם שמות. השנה אשפזנו בכפייה פסיכיאטרית 29 פעמים, וזה פי שניים משנה שעברה".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"45% מהם בעלי חולי נפשי, ו-31% בעלי חולי פיזי. רק 8.6% מהם עובדים בעבודה מסודרת, ו-45% בעבודות מזדמנות. רק 261 מתוכם הצליחו לשכור דירה בעזרת הסיוע הכלכלי".

ח"כ מירב בן ארי, שניהלה את הדיון, סיכמה ואמרה: "נמשיך להעלות לסדר היום את סוגיית דרי הרחוב בישראל. יש לתקן באופן דחוף את בעיית כוח האדם ברשויות ולהפחית מעומס התיקים לעובד, על מנת להיטיב את הטיפול ולחסוך כספים למדינה כולה".

תגיות:הומלסיםאקדמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה