חדשות יהדות

ברוך דיין האמת: הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל

אמש נפטר הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, מראשי ישיבת מיר ומגדולי תלמידי החכמים שבדור. הלוויה הבוקר בשעה 11:30 מהיכל ישיבת מיר

אא

אבל כבד ירד על עולם התורה בכלל ועל ישיבת מיר בפרט עם הישמע אמש (שני) הבשורה המרה מבית החולים שערי צדק בירושלים על פטירתו של הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, מראשי ישיבת מיר ומגדולי תלמידי החכמים שבדור, שסבל ממחלת ניוון שרירים בשנים האחרונות. בן 78 בפטירתו.

הגאון רבי רפאל זצ"ל הוא נינו של הסב א מנובהרדוק ונכדו ושל הסבא מסלבודקא. הוא נולד לפני 78 שנים לאביו מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, המשגיח המפורסם של ישיבת מיר, וכבר בצעירותו ניכרו עליו סימני גדלות כאשר היה שוקד מבוקר עד ליל על תלמודו.

לאחר נישואיו מונה על ידי חמיו, הגאון רבי אברהם פרבשטיין לר"מ בישיבת חברון, ועם פטירת אביו רבי חיים שמואלביץ מונה לראש ישיבת מיר.

הגאון הרב שמולביץ מסר את שיעוריו בהיכל "פרידמן", ומדי ערב ישבו בביתו הסמוך לישיבה קבוצות של בחורים לפי סדר קבוע בכדי ללבן את הסוגיות.

הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"להגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל

רבי רפאל זצ"ל נודע בידיעתו המופלגת בתורה. הוא שימש כעורך האנציקלופדיה התלמודית, והשתמש בגאונותו על מנת לסדר ולקטלג בצורה מדויקת את ידיעתו העצומה בתורה. המנוח זצ"ל שילב בלמדנותו את עומק העיון לצד בקיאותו בכל סדרי הש"ס. לצד עמקנותו הרבה ידע לפשט את הסוגיה ולהניחה בפני תלמידיו כשולחן ערוך ומבואר.

לפני מספר שנים חלה במחלת ניוון שרירים ממנה הוא סבל ואף היה שרוי במצב קשה, כעבור תקופה חלה הטבה במצבו, בעקבות שימוש בטיפול חדשני למחלה, אולם לאחר תקופה שב להידרדר מצבו, ואמש, כאמור, נלקח לבית עולמו והותיר את הדור יתום, ללא מגן רוחני.

עשרות אלפים מתלמידי ובוגרי ישיבת מיר צפויים להשתתף היום בהלווייה, שתצא הבוקר בשעה 11:30 מהיכל ישיבת מיר. ההספדים ייערכו בהיכל הישיבה והם יימשכו לא יותר משעה וחצי, שלאחריהם ייצא מסע ההלוויה לחלקת הרבנים החדשה בהר המנוחות, שם ייטמן לצד חמיו זצ"ל.

תגיות:פטירהאבלישיבת מירהגאון רבי רפאל שמואלביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה