חדשות בארץ

הממשלה תאשר: סוף עידן הפקס

על פי הצעת החוק, משרדי הממשלה יאפשרו פנייה והמצאת מסמכים באמצעות דואר אלקטרוני

אא

היום (ראשון) תובא לישיבת הממשלה הצעת חוק, לפיה משרדי הממשלה יאפשרו פנייה אליהם והמצאת מסמכים באמצעות מייל או כל אמצעי דיגיטלי אחר.

ההחלטה אינה מבטלת את הפנייה באמצעות הפקס, אלא מוסיפה אפשרויות שונות. בכך משתפר השירות לציבור, אותו מקדמת השרה גילה גמליאל מהמשרד לשוויון חברתי.

במהלך פיילוט שבוצע טרם הגשת הצעת החוק, הוסר מספר הפקס (נמסר רק ע"י דרישה) לתקופה מסוימת והוחלף בכתובת דואר אלקטרוני. מן הניסוי נראה כי 80% מהפניות נשלחו באמצעות הדואר האלקטרוני, במקום 20% שהיו באופן זה קודם לכן. כך הוכח הצורך של הציבור בהרחבת הכלים הדיגיטליים בתקשורת עם משרדי ממשלה.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

השרה לשוויון חברתי והממונה על מיזם "ישראל דיגיטלית", גילה גמליאל, מסרה: "ההחלטה שתובא לאישור הממשלה היא לא פחות ממהפכה שירותית וצעד נוסף שיקל באופן ניכר על חייהם של אזרחי ישראל שחויבו עד כה לפנות למשרדים ממשלתיים באמצעות הדואר, הפקס ופעמים רבות להגיע באופן פיזי אל נותני השירות, בשעות מוגבלות, בעניין שיכל להיפתר ע"י שליחת מייל פשוט מהמחשב או מהטלפון הנייד".

"שליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול בירוקרטי מעיק ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסייה", אמרה גמליאל.

תגיות:פקסהצעת חוקממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה