חדשות בארץ

שמעון פרס עבר צנתור בעקבות התקף לב

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס עבר התקף לב קל והובהל לביה"ח שיבא בתל השומר. בביה"ח עבר פרס צנתור שבמהלכו נפתח עורק סתום. מנהל מחלקת הלב בשיבא: "המצב הביולוגי של פרס מצוין. אנו מקווים שהוא יעבור את האירוע בשלום ובקלות"

אא

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס חש ברע הבוקר (ה') כשהוא סבל מכאבים בבית החזה. לאחר שהפרמדיק של היחידה לאבטחת אישים קבע כי יש שינוי בסדר ליבו של פרס, הוא הובהל לבית החולים 'שיבא' בתל השומר על ידי בני משפחתו. מהבדיקות הרפואיות בביה"ח נמצא כי פרס סבל מהתקף לב קל, ונערך לו צנתור מידי בליבו שבמהלכו נפתח עורק חסום.

מצבו של הנשיא לשעבר מוגדר כטוב, והוא יישאר בהשגחה רפואית בביה"ח כמה ימים. פרס היה אמור להשתתף היום בטקס בכור בנחל שורק, אך הנסיבות מנעו זאת ממנו.

מנהל מחלקת הקרדיולוגיה בביה"ח 'שיבא', פרופסור אלדר מיכאל מסר: "נשיא המדינה לשעבר סבל מטרשת באזור שהיה מוצר, ומדובר באירוע לבבי קל. פרס הובהל במהירות לחדר הצנתורים, שם נמצא עורק חסום. האירוע נעשה קל מפני שהעורק נפתח במהירות וביעילות באופן מושלם, הודות לצוות הרפואי של המחלקה הקרדיולוגית. אנו מקווים שהמשך החלמתו של פרס תהיה באותו קו, ושנוכל לראות בקרוב שיפור ניכר במצבו. המצב הביולוגי של פרס מצוין, ואנו מקווים שהוא יעבור את האירוע בשלום ובקלות".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

חתנו של פרס ורופאו האישי, פרופסור רפי ולדן מסר: "ברצוני להרגיע את עם ישראל, ולהביע הערכה על הדאגה. פרס חש הבוקר כאבים בבית החזה, כאבים לא קריטיים, וליתר ביטחון החלטנו להביא אותו לביה"ח. הוא עבר צנתור מידי, ונמצאה היצרות קשה של אחד העורקים. לשמחתנו היא נפתחה בהצלחה, והאירוע הלבבי טופל בשליטה מלאה. עכשיו הלב מקבל אספקת דם טובה מאוד. פרס בבקרה מלאה וחש בטוב, והוא נוזף בצוות שלו על כך שלא מתאפשר לו להשתתף בביקור מתוכנן בכור בנחל שורק. פרס יישאר בהשגחה כמה ימים, וההערכה היא כי תוך זמן קצר הוא יחזור לשגרה".

בנו של פרס, חמי סיפר: "האירוע היה קל יחסית, וטופל מהר. הצוות בבית החולים עשה עבודה מצוינת. ליבו של אבי חזק, פועם ואנרגטי. אבא כמובן ער לאורך כל הדרך, הוא לא איבד את ההכרה. דיברנו כמה פעמים, מוקדם בבוקר וגם כשהוא הגיע לביה"ח. הלב של אבא שלם, לא נפגע ואנו מקווים שהוא יחזור הביתה במהרה. אנו הסברנו לו שהוא צריך לנוח, והוא הביע חוסר שביעות רצון מכך מפני שהוא לא אוהב נוח, זה סבל עבורו".

העוזרת האישית של פרס, איילת פריש מסרה: "פרס קם בבוקר והרגיש כאבים בחזה. הפרמדיק של היחידה לאבטחת אישים קבע שיש שינוי בסדר הלב, והתקשרנו מיד לפרופסור ולדן שהמליץ לפנות אותו לשיבא".

מנכ"לית מרכז פרס, אפרת דובדבני סיפרה: "שמעון כבר צרח עלינו שביטלנו לו את הסיור בכור בנחל שורק, הוא עובר כעת בדיקות מקיפות".

מלשכתו של שמעון פרס נמסר: "הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס הגיע הבוקר לבית החולים 'שיבא' בתל השומר לאחר שחש כאבים בחזה. הנשיא התשיעי עבר צינתור לב, במהלכו אובחן עורק מוצר אשר הורחב בהצלחה במהלך הצינתור. פרס חש בטוב ובהכרה מלאה, ומצבו יציב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס שסיפר לו כי הוא מרגיש טוב. לאחר שהתעדכן והתעניין במצבו, ביקש נתניהו מפרס לשמור על בריאותו ושלח לו איחולי בריאות והחלמה ממנו ומרעייתו.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה