לאישה

אריאלה סביר ממציאה אותנו מחדש - עם שיטת אימון חדשה

כנערה צעירה, אריאלה סביר איבדה את מאור עיניה. אבל מאז ועד היום, היא רק הולכת ומוסיפה אור: סופרת ומשוררת, מורה וריתמיקאית - ועכשיו גם מאמנת אישית בשיטה חדשה, שמתבססת על דבר אחד: הקשבה. אז מה מגלים הקול שלנו והמילים בהן אנו בוחרים - על נפשנו? "מכיוון שאני לא רואה, ה' נתן לי יכולת הקשבה מסוג אחר. אני אמנם לא רואה את הגוף, אבל אני רואה את הנשמה"

אא

עוצמה. זו התובנה הראשונה שהיכתה בי כששוחחתי איתה לראשונה. לא היה קשה להבחין בעובדה שהמילים הן הכוח שלה – משם היא שואבת את חיותה, את חוכמתה, את רגישותה לזולת ומעל הכל - את הכוחות להתמודד עם העיוורון, בו לקתה כשהייתה ילדה קטנה, בת שמונה בלבד. אך מי שמכיר את אריאלה סביר באמת, יודע שהעיוורון הוא רק חיצוני לה. שהרי מבפנים היא אשה מוארת כל כך, ומה הפלא שבעזרת סיפוריה, שיריה ואורח חייה המשופע אופטימיות ושמחה חסרת מעצורים - זכתה כבר להאיר את דרכם של כל כך הרבה אנשים ברחבי הארץ והעולם?

חייה של נערה עיוורת אינם פשוטים, ומיותר לציין שזה לא הלך ונהיה יותר קל עם השנים. להיפך - כל גיל הביא איתו את הקושי שלו. אבל סביר נמנית עם לוחמי האור – אותם שאינם מתייאשים לעולם מהחיפוש אחר הישועה, ולא שוכחים גם ליהנות קצת מהדרך שמובילה אליה. בזכות האישיות המיוחדת והלוחמנית שלה – זכתה, ובגדול: בעל אוהב, שמונה ילדים מקסימים, קריירה מוצלחת כסופרת, משוררת, מורה וריתמיקאית ששמה הולך לפניה, ומה לא? כמעט ואין אחד שהשם 'אריאלה סביר' לא מזכיר לו איזה שיר משמח, מהילדות.

אריאלה סביראריאלה סביר

למרות שרוב ילדיה התחתנו ועזבו את הבית – סביר ממשיכה בעשייה, הפעם מכיוון קצת אחר: אימון אישי. איך הגיעה לתחום? שאלה מעניינת. הכל התחיל בפסח האחרון, כאשר בעלה של סביר, קובי, הציע לרכוש בעבורה אייפון. "בהתחלה סירבתי בתוקף. מה לי ולעניינים הללו? אבל כשקובי אמר שבעבורי זה תחליף לעיניים, התחלתי לחשוב על כך ברצינות".

'זו תהיה פריצת הדרך שלך', אמר לה בעלה. מסתבר שהוא צדק. מדובר באייפון עם תוכנה מיוחדת לעיוורים, שמדקלמת את המילים הכתובות ומאפשרת לה לתקשר 'כמו כולם'. בזכות התוכנה הזו, תוך פחות משנה - הצליחה סביר ליצור קבוצה ענקית בת 2,000 (!) מורות וגננות מכל העולם, המשחרות לפתחה. הבוקר שלה מתחיל בתפילה, ומיד לאחריה היא מתפנה לפרסום בקבוצה. "בשביל אדם עיוור, החוקים קצת אחרים. הטכנולוגיה כאילו נולדה בשבילנו, וחושפת לפנינו אינספור ערוצי תקשורת 'רגילים'. זה דבר נהדר שבאמצעות הקול שלי, אני מדברת אל חברות הקבוצה ומחזקת אותן. זו עשייה שנותנת לי ולהן המון כוח להתמודד עם אתגרי החיים".

 

על פרויקט 'אור בבית': "להמציא את עצמנו מחדש"

מאז שהגדולים התחתנו ועזבו את הבית, נוצר חלל ובו הרבה זמן פנוי. את הזמן הזה מתעלת סביר לאינספור פעולות קטנות אך משמחות במהלך היום: שתילת צמחים, לימוד אוטודידקטי, הליכות, כתיבה, בישול, הנחיית סדנאות בשם 'אור בבית' ו... העברת אימונים אישיים להעצמה דרך הווטסאפ.

למי מתאים האימון האישי שלך, וכיצד הוא מתבצע בפועל?

"האימון מתאים לכל אשה באשר היא, שמתמודדת עם אתגרים שונים בחייה – החל מרווקות שמתקשות במציאת הזיווג, דרך נשואות שמרגישות חוסר סיפוק וכלה בנשים מבוגרות שפשוט צריכות אוזן קשבת. זה יכול להיות בכל נושא ועניין.

"מכיוון שהאוזניים הן הכלי היותר רגיש וחזק אצלי, האימון שלי נעשה דרך הקשבה והתבוננות מעמיקה במילים שהמטופלת מוציאה מפיה. כל מה שהיא צריכה לעשות זה להקליט את עצמה מדברת על הבעיה או הקושי שלה, בזמן ובמקום שנוחים לה. את ההקלטה היא שולחת אליי ואני מקשיבה לכל מילה, בשקט ובריכוז הראויים ומחזירה לה את התגובה שלי, גם כן בהקלטה. באופן כזה, לא רק שהאשה מרפאת את עצמה כי דיברה בקול רם, היא לא מופרעת באמצע דבריה כמו שקורה לרוב בשיחת טלפון רגילה".

מה הכי משמח אותך בעיסוק הזה?

"זו עשייה שעושה המון אור בבית – לא רק של אחרים, גם שלי עצמי. זה נותן לי תחושה שאני תורמת מהכלים שניחנתי בהם והתובנות שאספתי בדרכי, לאנשים שבאמת זקוקים להם. בעלי ואני משווים את העשייה הזו, לבניית תשתית החשמל. בשביל שיהיה חשמל, אור, בבית, מביאים חשמלאי, שימציא את נקודות האור. בדיוק כך הדבר פועל בנשמה שלנו. לפעמים אנחנו צריכים לעצור את מירוץ החיים ולהתחיל לחפש את נקודות האור בחיים שלנו, בדיוק כמו אותו חשמלאי.

"מה זה חשמל? בהיפוך אותיות זה לשמח. אם אני שמחה אני מעבירה את 'האור' הזה הלאה. עכשיו, כל מה שעליי לעשות הוא לחפש מה משמח אותי. אדם לא יכול לשבת בבית 'בחושך' הפנימי שלו, מבלי לעשות נקודות אור. המילה אור בגימטריה זהה למילה סוד (שתיהן 207). מהו הסוד? שהאשה היא הבית. האשה היא כמו אש, ששואפת לעלות למעלה. להתחדש. וזה בדיוק מה שהסדנא הזו עושה – עוזרת לנו להמציא את עצמנו מחדש בכל פעם, ולהתמלא בכוחות יש מאין".

ו... נאה דורש – נאה מקיים. כי מי אם לא אריאלה סביר ממציאה את עצמה מחדש, בכל פעם? גם אחרי שנים רבות של עשייה ענפה - פרסום חמישה ספרים וביניהם הספר 'ליאורה' בו היא מגוללת את סיפור חייה, ולמעלה מ-1,500 (!) שירים והפעלות פרי עטה שמלווים לא מעט ילדים בתחנות שונות בחייהם ועוד ועוד – מעיין היצירה שלה עודו נובע ומשופע בשלל רעיונות יפים ומחזקים כדוגמת האלבום 'חגיגה בעננים' – שירים והפעלות בנושא הסתיו, שהוציאה ממש לאחרונה, או הסדנאות להעצמה אישית אותן היא מעבירה באמצעות הווטסאפ.

 

המטרה: שמחה לעצמי ולסובבים אותי

התובנה השנייה שמכה בי תוך כדי שיחה עם האשה המופלאה הזו היא הרגישות יוצאת הדופן שלה, ההבנה הפנומנלית שלה בתחומי חיים שונים ומעל הכל – היכולת לשלב הכל לתוך משחקי מילים, שאומרות הכל.

על שאלתי מאין הרגישות והחוכמה שמובילות לקריאת מצבם הרגשי של אנשים כמו ספר פתוח, עוד בטרם פצו פיהם ותינו באוזניה את שעל ליבם - משיבה סביר כי זו פשוט מתנת שמיים. "מכיוון שאני לא רואה, ה' עשה איתי חסד ונתן לי יכולת הקשבה מסוג אחר. זו הראייה שלי, אין לי משהו אחר לראות בעזרתו. אני אמנם לא רואה את הגוף, אבל אני רואה את הנשמה.

"וחוכמה זה אותיות כוח מה'. החוכמה היא לא שלי, היא שלו. והוא מעניק לי אותה בצורה של כוח לנסות ולהבין את הנפשות הפועלות שבאות עמי במגע, לנסות ולהבין מה חסר להן ולנסות להשלים את החסר".

ואיפה נמצאות ההשלמות לכל החסכים שלנו? לדברי סביר, הכל נמצא בפנים. באישיות ובבית שלנו. לא צריך להרחיק לכת כדי למצוא את התשובות, אבל צריך אדם שיהיה מספיק חכם ורגיש להוביל אותנו אליהן - מבחוץ. כי לפעמים החיים מסתבכים לנו בתוך פלונטר, שרק אדם עם 'ראייה' לפני ולפנים – מסוגל להתיר.

וקורה שלפעמים, הקושי שלנו לא נובע מתוך בעיה ספציפית כי אם מתוך תחושה כללית של תקיעות בחיים. במקרה כזה נדרש המטפל לאפילו עוד קצת סיעתא דשמיא, כמו גם הסתכלות מרחבית וראייה למרחוק.

עצתך למי שמרגישה שהכל 'תקוע' אצלה?

"המילה 'תקוע' בהיפוך אותיות, יוצרת את המילה 'עותק'. לבחורה שמרגישה כך אומר: 'יקירתי, יש דפוס מסוים שאת חוזרת עליו שוב ושוב, והוא זה שתוקע אותך'. זה יכול להיות במחשבה לא נכונה או בהרגל מגונה. ברור שאם אני אלך למכולת באותה דרך כל יום, אגיע לאותו מקום.

"בשיטת ההעצמה שפיתחתי, כשאני והמטופלת מנתחות יחד את ההקלטות שבהן סיפרה מה היא מרגישה – התשובות עולות מאליהן, מתוך הדברים שלה בעצמה. לפעמים כל מה שנדרש זה שינוי קטן בדפוס החשיבה או ההרגלים, ולפעמים צריך לבכות כדי להוציא את המחסום הרגשי החוצה.

"לבכות הן אותן אותיות כמו לכתוב וכובלת. לפעמים, הכתיבה זו הדרך של הלב לבכות ולהשתחרר מהמוסכמות הכובלת הזו, שאומרת שצריך 'להעמיד פנים' ולשדר שהכל בסדר אצלנו. אבל כמו בכל מיומנות נרכשת אחרת, גם כאן נדרשת זהירות במילים, שכן הן יוצרות מציאות. אם את תגידי 'לא טוב לי', מיד ייברא מלאך שקוראים לו 'לא טוב לי'. כל מה שמתחיל במילה 'לא' הוא ממילא שלילי, והיות והכל הולך אחרי ההתחלה – אנחנו צריכות להיזהר במה שיוצא לנו מהפה. לעומת זאת, לכתוב את זה – זה פחות קריטי מאשר להגיד".

את הראיון חותמת סביר במסקנה שהחיים הם ים ענק שבו האוניה שלנו – חשופה לסכנות, וזקוקה ליותר מעוגן אחד. לכמה עוגנים, בכמה תחומי חיים. "אם את מרגישה תקועה, חשוב שתעשי ניסוח מחדש של החיים שלך. כמו אותה ילדה קטנה שמדמיינת ארמון, שמלה וכתר – גם את צריכה לדמיין מציאות טובה יותר, ולספר לעצמך סיפור עם הפי אנד. כי ניסוח זה אותיות חיסון, ואם את תנסחי את עצמך ואת הניסיונות שלך בחיים בצורה חיובית – זה יהיה החיסון והמרפא לכל ה'מחלות' שלך, שלצערנו מאפיינות כל כך הרבה אנשים בדור הזה. את מרגישה בודדה? תנסחי מחדש את הבדידות, ותגדירי אותה כזמן איכות עם עצמך. בזמן הזה את יכולה להתמלא באינספור דברים, שיעשו טוב לנשמה שלך. עזבי את הקושי, והתרכזי בשמחה. אין דרך אחרת. זו הדרך היחידה לאושר ולאמונה".

תגיות:אריאלה סבירעיוורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה