סמארטפונים ואינטרנט

בדקו: האם אתם סובלים מ"תסמונת ראיית המחשב"?

"תסמונת ראיית המחשב" (cvs) היא תסמונת חדשה שנוצרה בדור הסמארטפונים וסובלים ממנה 80% מהאוכלוסייה. מה הסימפטומים? וכיצד ניתן למנוע זאת?

אא

הכירו את התסמונת החדשה של דור הסמארטפונים: "תסמונת ראיית מחשב" (CVS) נגרמת מאימוץ העיניים ומיקוד יתר למשך זמן ממושך במסכי מחשב ובסמארטפונים.

התסמינים כוללים עייפות של העיניים וכאבי ראש, גב וצוואר, ראייה מטושטשת, לחץ בעיניים, יובש ואודם בעיניים עד כדי ראייה כפולה, קשיים במיקוד ובריכוז, ובמקרים קיצוניים יותר גם סחרחורות, בחילות והקאות.

דו"ח של ארגון VisionWatch פרסם כי 8 מתוך 10 אנשים סובלים מהשימוש במכשירים דיגיטליים, וכ-96 אחוז מאנשים הסובלים מתסמונת ראיית מחשב מבלים לפחות שעתיים ביום מול המסך.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תפקידם של רופאי הראייה הוא לגרום לאנשים להבין את ההשלכות של עבודה ממושכת מול מחשב, ולהורות להם על כללים שיעזרו להם להימנע ממצב של מאמץ יתר לעיניים. "מדובר במגיפה של החיים הדיגיטליים, סינדרום הוא אוסף של ממצאים ותופעות ואין ספק שהאוסף הזה מתרחש מחשיפה למכשירים דיגיטליים ומסכים", אמר פרופ' געתון לערוץ 2.

לשם מניעת מצב כזה, יש להקפיד לעשות הפסקות קצרות, כל שעה לפחות, בעת עבודה מול המחשב. במידה וחשים תחושת יובש בעיניים יש לשטוף אותן, או להרטיב אותן באמצעות דמעות מלאכותיות.

"בזמן ההפסקה אין להיכנס כמובן לפייסבוק, לא לבדוק מיילים ואף לא להציץ בסמארטפון, אלא להסיט את העיניים לחלוטין מהמסך", מציין פרופ' געתון. "מטרתה היחידה היא לתת לעיניים לנוח מהמאמץ וממיקוד היתר".

תגיות:סמארטפוניםראייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה