חדשות בעולם

בשל נגיף קטלני, ברזיל מזהירה נשים: "אל תיכנסו להריון"

נגיף הגורם למחלת המיקרוצפלוס אצל תינוקות - מתפשט בימים אלו בברזיל. משרד הבריאות באזהרה נוקבת לנשים: "אל תיכנסו להריון"

אא

משרד הבריאות של ברזיל פרסם לאחרונה אזהרה חמורה לנשים לבל ייכנסו להריון - זאת לאחר שנגיף קטלני הגורם למחלת המיקרוצפלוס (מחלה שבה הילוד נולד עם ראש קטן מהגוף).  הנגיף מועבר על ידי עקיצת יתוש המכונה אדס מפוספס (באנגלית: Aedes Albopictus), שהחשש להתפשטותו במדינה נעוץ בכך שהוא הובא לשם בשנת 1940, על ידי תיירים אפריקניים. 

יתוש האדס (צילום מסך יוטיוב)יתוש האדס (צילום מסך יוטיוב)

ברוך ה' מדובר בנגיף שאינו נפוץ כל כך בעולם המערבי, אך בברזיל הוא הפקטור של שורת מומים קשים בתינוקות שזה עתה נולדו החל מצהבת, קדחת דנגי ובראש הפירמידה מחלת המיקרוצפלוס - שגורמת לתינוקות להיוולד עם ראש קטן בהרבה בהשוואה לגופם. תסמיניה של המחלה הם חום, גירוד קל בגוף וכאבי ראש שמוגדרים כולם ככאבים 'רגילים' למדי -  מה שהופך את הסיכויים לגלותה בעוד מועד, לקטנים ביותר. 

כ-2,400 מקרים של מיקרוצפלוס דווחו אשתקד ברחבי ברזיל - נתון מטריד במיוחד לאור העובדה שמדובר בעלייה חדה לעומת שנת 2014, בה דווחו כ-150 מקרים בלבד. מתוך הרצון להתחקות אחר שורש הבעיה, נחקרו האימהות של התינוקות הללו וכולן סיפרו על אותם סימפטומים: פריחה, כאב ראש וחום גוף נמוך. רק אז החליטו הרופאים כי השורש לבעיה הוא נגיף הזיקה.  

תגיות:ברזילנגיףהריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה