חדשות יהדות

הקבלה של אבוטבול: "יותר לא אפתח את המכשיר הלא כשר"

ראש עיריית בית שמש סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי המטפלת שבמשמרתה נפגע התינוק: "אנחנו לא מחפשים אשמים. זה לא רלוונטי. אצלנו מדברים במושגים של אמונה, למה הקב"ה עשה את זה"

אא

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, סיפר בריאיון לרדיו החרדי 'קול חי' על התמיכה הרבה לה זכה מאז פטירת נכדו ועל הקבלות שאנשים רבים קיבלו על עצמם לעילוי נשמת נכדו הרך.

בשבוע שעבר נפטר התינוק משה מזרחי ז"ל, בן ארבעת החודשים, לאחר שבוע שהיה מאושפז במצב קשה מאוד במשך שבוע.

ראש עיריית בית שמש סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי המטפלת שבמשמרתה נפגע התינוק. "זה לא רלוונטי. אצלנו מדברים במושגים של אמונה, למה הקב"ה עשה את זה. לגבי הגננת, הרי לא מדובר פה ברוצחת וברור שלא עשתה זאת בכוונה, אנחנו יותר התעסקנו באמונה כמו ערכים והידברות ישבנו סביב המיטה וקיימנו דיונים בהשקפה ואמונה", אמר הסב האבל.

"האמת שריחמנו על המטפלת", סיפר אבוטבול. "שלחתי את הילדים לעשות בדיקות גנטיות יקרות, על מנת לחפש כל דרך לוודא אולי הילד נפטר בגלל סיבה אחרת. אנחנו לא מחפשים אשמים, הקב"ה מסדר העניינים. תמיד אומר: מי אשם? – ברוך ה'".

"קיבלנו מאות טלפונים של אנשים שמחזקים ומתחזקים, מקבלים קבלות טובות, זה מפעים. אחת קיבלה להכניס שבת מוקדם, אחד להניח תפילין, אחר קיבל על עצמו לזרוק את האייפון", אמר אבוטבול וחשף את הקבלה שלו.

משה אבוטבול (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)משה אבוטבול (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"מלבד מכשיר הפלאפון האישי הכשר שלי, היה לי בעירייה עוד מכשיר, בו הייתה לי גישה לדברים הכרחיים כמו משרדי ממשלה וכו'. החלטתי שיותר לא אפתח את המכשיר. מי שרוצה – שימצא אותי. נגמלתי ממנו. לא שהיה בו חלילה דבר רע, אבל עשיתי משמרת למשמרת, וקיבלתי על עצמי להיות רק עם המכשיר שקיבל את הכשרם של כל גדולי ישראל"".

כזכור, המשפחה ביקשה לשמור על כבוד הנפטר ולא לנתח את הגופה. לאחר דיונים, הורה בית המשפט העליון כי גופת התינוק תנותח נקודתית בכדי לנסות ולגלות את סיבת המוות. הלוויה הכואבת נערכה קרוב לשעה אחת בלילה. מאות ליוו את הפעוט למנוחת עולמים, בראשות רבנים ואישי ציבור שעודדו בדברי הספד וחיזוק את ידי המשפחה.

סב הנפטר, משה אבוטבול אמר בהספדו: "כנראה שמשה היה נשמה טובה שסיימה את תיקונה. בתי וחתני זכו לגדל לגדל נשמה טהורה שכזו, וזכו שהקב"ה עשה את זה דרכם".

תגיות:בית שמשמשה אבוטבולקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה