חדשות בארץ

ראש המוסד הנכנס: האיום האיראני הופך למשמעותי יותר

טקס חילופי ראש המוסד התקיים במטה המוסד. במהלך הטקס התייחס ראש המוסד הנכנס לאיום האיראני

אא

טקס חילופי ראש המוסד התקיים היום (ד') במטה המוסד במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד היוצא תמיר פרדו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן, ראשי אגפים, לוחמים ועובדי הארגון במטה המוסד.

ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן התייחס בדברים שנשא במהלך הטקס לאסלאם הקיצוני במזרח התיכון: "מדינת ישראל שוכנת במוקד הרעש שפוקד את המזרח התיכון בשנים האחרונות. הקנאות של האסלאם הקיצוני שוטפת מדינות ומקריסה אותן".

"המלחמה הפנים-דתית בתוך האסלאם, והתעצמות ארגוני הטרור סביבנו, מחייבות את המוסד ללמוד לעומק את האיומים, לסכלם, ולתרום לביטחון הלאומי בחשאיות וביצירתיות".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בהמשך הדברים הדגיש כהן את האיום האיראני שלדבריו הופך למשמעותי יותר: "אתגר מרכזי הוא האיום האיראני, שלמרות הסכם הגרעין ולדעתי דווקא בגללו, הופך למשמעותי יותר. איראן ממשיכה לקרוא להשמדת ישראל, משכללת את יכולותיה הצבאיות ומעמיקה את אחיזתה באזורנו. שלוחות הטרור שלה הן אמצעי להשגת מטרות אלו".

כהן אמר כי ביכולתו של המוסד לגבור על האיומים הללו: "אני יודע שביכולתם של אנשי המוסד - לוחמים, קצ"אים, תומכי הלחימה, מומחי הטכנולוגיה והסייבר, הקמ"נים, אנשי הלוגיסטיקה והמנהלה, עובדי המטה כולם - לבנות את הכוח ולגבש מענה הולם לאתגרים שציינתי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר על כישוריו המקצועיים של ראש המוסד הנכנס: "בשנתיים וחצי האחרונות כיהנת לצדי כיועץ לביטחון לאומי, כראש המל"ל. הייתה לי אפשרות להתרשם מהיכולות שלך, מהבנתך את מאפייני הזירה שבה נמצאת ישראל, משליטתך במכלול הנושאים הרלוונטיים, המגע המצוין שלך עם קרובים ורחוקים, חלקם כאלה שגם מתרחקים מאתנו וראיתי שאתה מוצא את הדרך לקרבם".

נתניהו הביע את התרשמותו כי כהן הוא האיש המתאים לתפקיד: "אני משוכנע שאתה יכול להצעיד קדימה את המוסד, להגביה עוד יותר את העשייה ואת איכות הפעולה. האתגרים, אני חייב להגיד לך, אינם ממתינים לך כפי שאתה יודע, כפי שאתם בוודאי יודעים. הם נערמים יום יום, לא רק על השולחן, אלא בעיקר בשטח".

בסיום דבריו בירך את נתניהו את כהן בהצלחה בתפקידו החדש: "האחריות שתפקיד ראש המוסד טומן בחובו, האחריות הזאת היא אדירה. אבל זהו בתמצית סיפורו של עמנו לאורך הדורות ובפרט בשנות התקומה הלאומית. אני סומך עליך יוסי, כמו כל אזרחי ישראל. ראה ברכה בעמלך והצלחה בתפקידך. מזל טוב לך, מזל טוב למשפחתך, דרך צלחה".

תגיות:המוסדראש המוסדנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה