בריאות ותזונה

שוחרי בריאות: מה הציפורניים שלכם אומרות עליכם?

אם העיניים הן ראי לנפש, הציפורניים הן ראי לבריאות הגוף. צבען עשוי להעיד על קשת רחבה של בעיות רפואיות שיש לעקוב אחריהן, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי חלילה. קבלו תשעה סימפטומים נפוצים למצבי ציפורניים, שעשויים להעיד על בעיות ומצריכים ייעוץ רפואי:

אא

חיוורון

חיוורון מוגזם בציפורניים עשוי להעיד על תחילתה של אנמיה כמו גם מחלות כבד ותת תזונה.

נקודות לבנות

ציפורניים מקושטות בנקודות לבנות עשויות להעיד על חסך משמעותי בסידן /אבץ / מגנזיום. במקרה של הופעת הנקודות, יש להיוועץ ברופא האם כדאי להגביר צריכת המינרלים הללו (תלוי במבנה הנקודות).

ציפורניים מדי לבנות או צהובות

אם אינכם נמנים על קבוצת המעשנים ובכל זאת, הציפורניים שלכם נוטות לגוון צהוב – זהו סימן מובהק לפטרת ציפורניים. ככל שמצבה חמור יותר כך הציפורניים יתעבו ויתפוררו. כמו כן, במקרים נדירים ביותר, הצבע הצהוב בציפורניים עשוי להצביע על מגוון מחלות כגון: חוסר תפקוד בבלוטת התריס, חוסר איזון בריאות, סוכרת ופסוריאזיס. ציפורניים לבנות מדי, לעומת זאת - עשויות להעיד על צהבת.

צבע כחול בציפורן

אם לא קיבלתם מכה חזקה כלשהי באזור ובכל זאת הציפורניים שלכם צבועות בגוון כחול, זוהי דרכו של הגוף שלכם להתריע מפני חוסר בחמצן או בעייה בתפקוד הריאות. בנוסף, מחלות לב שונות - גם הן גורמות להכחלת הציפורניים.

כסיסת ציפורניים

נכון שהיא נתפשת כהרגל מגונה שחלקנו סוחבים משלבי התפתחות שונים בחיינו, ועם זאת – במקרים מסוימים, כסיסת ציפורניים עשויה להורות על חרדה, או הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD בלועזית). אם ניסיתם את כל שיטות הגמילה ואתם עדיין לא מסוגלים להפסיק את ההרגל הזה, מומלץ לפנות להמשך טיפול אצל הרופא המשפחתי שלכם.

ציפורן 'גלית'

גלים או גומחות קטנות בציפורן, עשויים להעיד על התחלה של דלקת מפרקים.

ציפורן שבורה או מפוצלת

ציפורניים שנוטות להישבר או להתפצל בקלות עשויות להעיד על בעיות בבלוטת התריס. אם קורה ושתי התופעות מתרחשות בו זמנית – גם שבירה וגם פיצול, עליכם לבדוק אם מתלווה לכך גוון צהבהב. במידה וכן, זה עשוי לסמן על פטרת ציפורניים.

נפיחות סביב הציפורן

נפיחות ואודם שמופיעה על העור שסביב לציפורן - מעידה על סוג של דלקת, שככל הנראה נגרמה מזיהום. אל תזניחו ואל תחכו שזה יעבור 'לבד'. לכו להיבדק, וצאו מן הספק.

פסים כהים תחת הציפורן

פסים כהים שמופיעים בעור שתחת הציפורן, הם אחד הסימנים המובהקים של המלנומה – סרטן העור. לפיכך, בכל מקרה של הופעת פסים כאלה - יש להיוועץ ברופא המשפחה, כדי לשלול את האופציה הזו. 

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה