סיפורים אישיים

קיבל על עצמו שמירת שבת, וניצל מתאונת דרכים קשה

גבריאל יוסיפוב בן ה-13 קיבל על עצמו לשמור שבת, ולכן לא הצטרף לטיול בשבת - יחד עם הוריו ואחותו. כמה שעות לאחר מכן נודע לו שהייתה תאונה קשה, והם נהרגו במקום

אא

הסיפור המרגש הבא הגיע אלינו מרב ידוע במודיעין, שהעיד כי שמע אותו במו אוזניו – מכלי ראשון. בואו וראו מהו כוחה של שבת ומאילו אסונות היא שומרת ומצילה אותנו. מרגש

היה זה בשבת האחרונה. שעות ספורות לפני כניסת השבת, קיבל גבריאל יוסיפוב - נער שלומד באחד מסניפי מדרשיית 'יד רמב"ם' – שיחת טלפון שגרתית מהוריו החילוניים. 'אנחנו נוסעים לטיול, ורוצים שתצטרף אלינו. גם אחותך נמצאת כאן', אמרו לו.

גבריאל התלבט.

הרעיון לבלות שבת בחיק משפחתו קסם לו, אולם הייתה בעיה אחת: 'אני חייב לעמוד בקבלה שלקחתי על עצמי', חשב.

את הקבלה קיבל גבריאל על עצמו, ממש בחודש האחרון. לאחר שהשתתף בפרויקט גדול של לימוד הלכות שבת - כשעבר בהצלחה את המבחן של סוף הפרויקט, ברוב שמחתו קיבל על עצמו לא לנסוע יותר בשבת.

"נו, מה אתה אומר? תחליט מהר. אם כן, אנחנו נגיע עכשיו לאסוף אותך", אמרו לו הוריו וקטעו באחת את המחשבות שלו.

"אני מצטער, אני לא יכול. קיבלתי על עצמי לשמור שבת, ואני חייב לעמוד בהבטחה שלי", סינן גבריאל מבין שיניו, בכוחות לא לו. "שבת שלום שתהיה לכם, וסעו בזהירות", איחל להם.

השבת נכנסה, וגבריאל עמד בניסיון – ולא חילל אותה.

כמה שעות לאחר מכן, טלפון נוסף התקבל. על הקו היה אדם זר, שהציג עצמו כשוטר. "אתה גבריאל יוסיפוב?", שאל אותו הזר.

"כן", ענה גבריאל בקול רועד. ליבו ניבא לו רעות.

"אני מצטער להודיע לך, אבל קרתה תאונה קשה מאוד. הוריך ואחותך נהרגו במקום". בדאבון הלב קיבל גבריאל את הבשורה המרה. רק בן 13 וכבר נאלץ להתמודד עם ניסיון כה קשה - בחייו. בואו וראו כוחה של שבת – מהו, והשכילו ללמוד מניסיונם של אחרים. חכם – עיניו בראשו. הוא מתבונן ולומד מכל מה שהוא רואה ושומע, וזוהי מטרת הסיפור.

הבה נתחזק כולנו בשמירת השבת, ונוסיף עוד ועוד קדושה. גם מי שכבר שומר שבת שנים רבות, יש לו עוד מה ללמוד. תמיד יש מה להוסיף – כשמדובר בשבת: 100 ברכות, אמירת ספר תהילים שלם, לימוד הלכות שבת, הידור בעריכת השולחן ובמאכלים לכבוד שבת ועוד. בברכת בשורות טובות לכל עם ישראל.

תגיות:שבתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה