חדשות בארץ

תחקיר חדש מוכיח את האנטישמיות של פייסבוק

במסגרת ניסוי, נפתחו שני עמודי פייסבוק זהים, אחד קרא למותם של ישראלים והשני קרא למותם של ערבים. איזה מהם נסגר?

אא

האנטישמיות של פייסבוק: לפני מספר שבועות הגיש ארגון "שורת הדין" תביעה ייצוגית נגד חברת פייסבוק בארה"ב, בטענה כי חברת פייסבוק מסייעת לטרור בכך שאינה חוסמת פרופילים של פלסטינים המסיתים במפורש לאלימות נגד יהודים.

כעת מפרסם הארגון תחקיר שערך, המהווה הוכחה נוספת לכך אנטישמיות של פייסבוק.

בסרטון שפרסם הארגון מציגים עובדי הארגון ניסוי שערכו, במהלכו פתחו שני עמודי פייסבוק, האחד קרא למותם של יהודים, והשני קרא למותם של ערבים. בעמודי הפייסבוק הופיעו, בהתאמה, משפטי אלימות הקוראים לרצח.

בעמוד נגד הישראלים התפרסמה קריקטורה של קרוקודיל, המדמה את מדינת ישראל האלימה, הבאה לבלוע את הר הבית, כשרק סכין פלסטינית הנעוצה בפיו עוצרת בעדו מלסגור את לסתותיו. הכותרת מעל אמרה "נקמה נגד האויב הציוני המאיים על הר הבית. מוות ליהודים".

מנגד, בעמוד נגד הפלסטינים הוצגו צילומי תיעוד של אתרים רבים בהם רוססו כתובות גרפיטי מחתרתיות, המרוססות על מבנים שנשאו סיסמאות כגון "נקמה", "נקמה בערבים" ועוד, תחת הכותרת "נקמה נגד האויב הערבי. מוות לכל הערבים".

הסרטון המציג את התחקיר:

יומיים לאחר תחילת התחקיר, המשיכו להתפרסם בשני העמודים חומרי הסתה נוספים נגד שני הצדדים ואז הוחלט לדווח על כך במקביל לפייסבוק. 

הנהלת פייסבוק אכן עבדה מהר. עוד באותו היום פייסבוק סגרה את העמוד המסית נגד הפלסטינים. לעומת זאת, העמוד נגד הישראלים לא נסגר. הנהלת פייסבוק הודיעה כי העמוד נגד הישראלים איננו מפר את חוקי פייסבוק.
לטענת הארגון, הניסוי מוכיח כי חברת פייסבוק מפלה לרעה את הישראלים והיהודים ונותנת להסתה המזעזעת ברשת פייסבוק להמשיך, בעוד הסתה נגד מוסלמים מטופלת בתוך זמן קצר והעמודים מוסרים.

מפייסבוק ישראל לא התקבלה תגובה.

תגיות:פייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה