חדשות בעולם

צפו: כיצד מגיעה פסולת לחלל?

נאס"א בוחנת אפשרויות לאסוף פסולת מהחלל. בין הרעיונות האפשריים: איסוף האשפה על ידי רשת ענקית או לייזרים שישמידו חתיכות פסולת

אא

על פי נאס"א, נכון לשנת 2013, ישנן יותר מ-500 אלף חלקי פסולת חלל בגודל של לפחות גולה קטנה. יותר מ-20 אלף חתיכות הן אף גדולות יותר מכדור בייסבול. כיצד מגיעה הפסולת לחלל?

החללית שנשאה שנשאה את הלוויין הסובייטי "ספוטניק 1" גרמה לחתיכות פסולת החלל הראשונות. למעשה, . בכל שיגור חדש לחלל או לווין שיוצא מכלל פעולה, חתיכות פסולת קטנות וחדשות מתווספות לערימת האשפה בחלל. באביב האחרון, לדוגמה, התפרק לווין של מינהל האוקיינוסים והאטמוספרה האמריקני ל-43 חתיכות.

כבר מספר שנים מאתר סטוארט גריי, חוקר מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון, חתיכות פסולת חלל ומגלה את מסלולן המדויק. גריי יצר מפה של כל שאריות פסולת החלל שניתן לעקוב אחריהן.

הסרטון החדש של גריי מציג את מודל מעקב האשפה ל-20 אלף חלקי פסולת בגודל של כדור בייסבול בלבד. גריי לא מתייחס לכל פיסת אשפה הקטנה מכדור בייסבול משום שקשה מאוד לעקוב אחר החתיכות הקטנות יותר.

יש לציין כי חתיכות הפסולת, אף הקטנות ביותר, יכולות להגיע למהירות של 28 אלף קמ"ש ולגרום לנזק משמעותי לתחנת החלל הבינלאומית, ללוויינים או כלים אחרים בחלל.

מהנדסים בנאס"א וסוכנויות חלל אחרות בוחנות דרכים אפשריות להיפטר מהפסולת הסמוכה לכדור הארץ. חלק מהרעיונות האפשריים הם איסוף האשפה על ידי רשת ענקית או לייזרים שישמידו את החתיכות.

תגיות:נאס"אחלל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה