חדשות יהדות

"כאן הבית, למרות שקשה"

"שואלים אותי אם אני רוצה לחזור לארגנטינה ואני אומרת 'לא', ראובן בעלי לא היה רוצה בכך. את הרוח שיש כאן בישראל אין במקום אחר", אמרה אלמנתו של הקדוש הרב בירמכר הי"ד

אא

הרב ראובן בירמכר הי"ד נרצח בפיגוע הדקירה שהתרחש בשער יפו בשבוע שעבר, בעת שסיים למסור שיעור תורה בישיבת "אש התורה".

תלמידיו מספרים על תשוקתו האדירה ללימוד תורה וחיבור יהודים לעומק וליופי של מורשתם היהודית. בבוקרו של היום בו נרצח, לימד הרב בירמכר קבוצה של בני 16 מפנמה. קבוצה שקשה קצת למקד אותם ולעניין אותם בנלמד. הוא לימד אותם קטע מהגמרא, כשבאמצע נכנס מדריך הקבוצה והציע לעשות הפסקה. "לא רוצים הפסקה! זהו השיעור הטוב ביותר של היום!" אמרו התלמידים. תשוקתו של הרב בירמכר לתורה הקרינה על כל הסובבים אותו.

(צילום: Mark Neyman / GPO)(צילום: Mark Neyman / GPO)

בהלוויתו של הרב ביכמכר נכח סטודנט שלמד בעבר בישיבת "אש התורה". התלמיד הסביר למה הוא עומד שם ליד קברו בשעה 2 בבוקר. הוא אמר שאמנם לא לו קשר אישי עם הרב, אך פעם, הוא היה בחדר האוכל ורטן על כך שארוחת הצהריים לא הייתה לטעמו. הרב בירמכר שמע אותו, ולקח אותו לקנות פלאפל. "אני אפילו לא מכיר את הרב הזה, אך הוא הוציא אותי וקנה לי ארוחת צהריים! אדם כזה - איך יכולתי שלא לבוא להלוויה שלו?"

משפחת בירמכר יושבת שבעה בביתה בקרית יערים. האלמנה, נעמי, והילדים, סיפרו לנשיא ראובן ריבלין שבא לנחמם, על הזכות הגדולה שאביהם ראה בחיים בארץ ישראל, למרות הקשיים, לאחר עלייתם מארגנטינה לישראל. נעמי סיפרה כי רק לפני שבוע חזרו מביקור משפחתי שערכו במהלך חנוכה בארגנטינה.

"שואלים אותי אם אני רוצה לחזור לארגנטינה ואני אומרת 'לא', ראובן בעלי לא היה רוצה בכך. את הרוח שיש כאן בישראל אין במקום אחר, כאן הבית. למרות שמאוד קשה" אמרה האלמנה.

תגיות:הרב ראובן בירמכרראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה