חדשות בארץ

ירושלים: יען הסתובבה ברחובות העיר

יען הסתובבה בחופשיות ברחובות שכונת גילה בירושלים. פקחי השירות הווטרינרי בעיר לכדו את היען

אא

במוקד העירוני של עיריית ירושלים התקבלה היום (א') תלונה לא שגרתית, על יען שמסתובבת בחופשיות ברחבי שכונת גילה. עובדי המוקד שלחו את פקחי השירות הווטרינרי לאזור, שם נלכדה היען. בתחילה חשבו אנשי העירייה כי היען ברחה מגן החיות התנכ"י, אך מבדיקה שנעשתה נמצא כי היען שייכת לתושב שכונת גילה בעיר, אשר רכש אותה באופן לא חוקי כאפרוח מכפר קאסם.

מנהל השירות הווטרינרי בעיריית ירושלים, ד"ר אסף בריל מסר: "קיבלנו קריאה מהמוקד העירוני על יען שמסתובבת חופשי באזור גילה. היען בת כשנה עד שנתיים, בגודל של בן אדם בערך. הבעלים של היען טען כי קיבל אותה כאפרוח משוק בעלי חיים פיראטי בכפר קאסם. לדבריו הוא גידל את היען מבלי שדיווח לשירות הווטרינרי ולרשויות".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

בריל הדגיש כי היען יכולה להיות מסוכנת: "בדרך כל אנו נתקלים במקרים של תוכים ואיגואנות שבורחות, אבל יען זו חיה שאזרחים לא מגדלים. מדובר בחית בר, מוגנת אך גם מסוכנת, בשל משקלה הכבד של כמאות ק"ג. בעיטה של יען יכולה להרוג אדם. אני מנהל השירות הווטרינרי בעיר כ-11 שנים, ומעולם לא נתקלתי בדבר כזה".

עיריית ירושלים מסרה: "היען שהסתובבה בחופשיות ברחובות שכונת גילה נתפסה על ידי השירות הווטרינרי. הבעלים של היען שמתגורר בשכונת גילה, סיפר לפקח העירוני כי רכש את היען כאפרוח במכירה פיראטית בשוק בכפר קאסם, ומאז גידל אותה ללא ידיעה או אישור של השירות הווטרינרי או העירייה. העירייה העבירה את היען לגן החיות התנכ"י בעיר, שם תזכה לטיפול המסור של הצוות המקומי".

תגיות:ירושליםחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה