בריאות ותזונה

עשר עובדות מרתקות במיוחד על השינה

שינה חשובה לאדם יותר מאוכל, והראיה היא שאם אדם לא אכל במשך ימים רצופים – סכנת המוות תרחף מעל לראשו לאחר שבועיים. לעומת זאת, חוסר שינה יקרב אותו לאחר 10 ימים בלבד

אא

1. בזמן השינה מתרחשים מספר תהליכים חיוניים שבלעדיהם הגוף שלנו לא יכול להמשיך ולתפקד כרגיל: המוח מטעין את עצמו לקליטה של עוד ועוד פרטים. תאי הגוף מתקנים ומשפרים את עצמם והורמונים חשובים משתחררים לכל האיברים.

2. פרק הזמן האידיאלי לשינה משתנה מאדם לאדם ותלוי בעיקר בגילו: תינוקות צורכים קרוב ל-16 שעות שינה ביממה, ילדים בני 3-12 וכן בני נוער בגיל 13-18 צורכים כעשר שעות שינה ביממה, בני 19-55 זקוקים לשמונה שעות שינה ביממה ואילו מבוגרים יותר נזקקים לשש שעות בלבד.

3. למרות שזה אולי נשמע לא הגיוני, מדענים גורסים כי בזמן חלום אדם רואה פרצופים שהוא ראה פעם אחת בחייו, לפחות. בין אם הוא זוכר אותם ובין אם לאו.

4. כ-12% מן האוכלוסיה, חולמים חלומות בשחור-לבן בלבד.

5. לדברי אנשי מקצוע, אי יכולת לחלום - קשורה לעתים בקשר ישיר, עם ליקויים נפשיים כאלה ואחרים.

6. הראשונים להמציא שיטה להישאר ערים במשך 36 שעות רצופות – היו הבריטים, בעזרת משקפי הדמיה מיוחדים ששיקפו כעין 'אור שמש' – אותם הרכיבו החיילים על עיניהם, כל אימת שהרגישו עייפות.

7. שינה חשובה לאדם יותר מאוכל, והראיה היא שאם אדם לא אכל במשך ימים רצופים – סכנת המוות תרחף מעל לראשו לאחר שבועיים. לעומת זאת, חוסר שינה יקרב אותו לאחר 10 ימים בלבד.

8. כעשר דקות לאחר היקיצה – אנחנו שוכחים למעלה מ-90% מהחלומות שחלמנו.

9. אנשים עיוורים מלידה יכולים לראות תמונות 'ממשיות' בחלום – שכוללות צלילים, תחושות, מגע וריחות. לעומתם, אנשים שראו פעם והתעוורו במהלך חייהם – ימשיכו לחלום כמו אדם שרואה.

10. פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים טוענים שיש קשר בין צורת התנוחה לאופי האדם: וכך למשל, אדם שישן בתנוחה עוברית הוא אדם שנוטה להיות יותר כעסן באופיו אם כי הוא גם מאופיין בלב טוב וחם. אנשים שישנים על גבם התגלו כאנשים מופנמים וסגורים לעומת אנשים שרגילים לישון על הבטן – שהתגלו כשמחים ואופטימיים בדרך כלל.

תגיות:עובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה