עובדות ביהדות

10 חתני פרס נובל מדברים על אמונה באלוקים

ציטוטים מעשרה מדענים שזכו לכבוד המדעי הגדול ביותר – והאמינו שאי אפשר להסביר את קיומו של העולם בלי להאמין באלוקים

אא

1. מקס פלאנק, חתן פרס נובל לפיזיקה (1918): "הן הדת והן המדע זקוקים לאמונה באלוקים...האושר הגדול ביותר – שלווה פנימית – ניתן להשגה רק באמצעות קשר חזק לאלוקים ואמונה בלתי מותנית בהיותו כל יכול ומיטיב".

2. רוברט מיליקן, חתן פרס נובל לפיזיקה (1923): "ברצוני להשתמש במילה 'אלוקים' כדי לתאר את מה שנמצא מאחורי המסתורין של הקיום ונותן לו משמעות. מעולם לא היכרתי אדם חושב שלא האמין באלוקים".

3. צ'רלס טאונס, חתן פרס נובל לפיזיקה (1964): "אני מאמין בכל ליבי בקיומו של האלוקים, על בסיס אינטואיציה, צפיות, היגיון – וגם ידע מדעי".

4. ארתור שאלוב, חתן פרס נובל לפיזיקה (1981): "דת מבוססת על אמונה. נראה לי שכאשר עומדים מול פלאי החיים והיקום, אדם חייב לשאול מדוע ולא רק איך. והתשובות היחידות האפשריות הן דתיות...אני זקוק לאלוקים ביקום ובחיים שלי".

5. וויליאם פיליפס, חתן פרס נובל לפיזיקה (1997): "אני מאמין באלוקים...שפועל ומתקשר עם הבריאה שלו. אני מאמין שהתצפיות על היקום הפיזי, וההתאמה יוצאת הדופן של תאי היקום להתפתחות חיים רומזות שבורא תבוני אחראי לעולם...אני מאמין באלוקים בגלל אמונה אישית, אמונה שעולה בקנה אחד עם מה שאני יודע על המדע".

6. סיר וויליאם ה. בראג, חתן פרס נובל לפיזיקה (1915): "מה צריכים להיות העקרונות של אומה?...'ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך', וגם 'ואהבת לרעך כמוך'..."

7. ארנו פנזיאס, חתן פרס נובל לפיזיקה (1978): "הנתונים הטובים ביותר שיש לנו (על תיאורית המפץ הגדול) הם בדיוק מה שהייתי חוזה אם כל מה שהיה בידי הוא חמישה חומשי תורה, ספר תהילים, והתנ"ך בכללותו".

8. גוליילמו מרקוני, חתן פרס נובל לפיזיקה (1909): "ככל שאני עובד יותר עם כוחות הטבע, אני מרגיש יותר את טובו של האלוקים לאדם, ואני מתקרב יותר לאמת הגדולה שהכל תלוי בבורא ובריבון הנצחי"

9. ג'וזף מוריי, חתן פרס נובל לרפואה (1990): "אנחנו עובדים עם הכלים שאלוקים נתן לנו...אין סיבה שמדע ודת יתפקדו במערכת יחסים ניגודית. שניהם מגיעים מאותו מקור, מקור האמת היחיד – הבורא".

10.  ארנסט צ'יין, חתן פרס נובל לרפואה (1945): "אני מעדיף להאמין בפיות מאשר בספקולציות הפראיות של האבולוציה...אי אומר כבר שנים שלספקולציות על מקור החיים אין שום מטרה שימושית כי אפילו מעכת החיים הפשוטה ביותר היא מורכבת מכדי להיות מובנת במונחי הכימיה הפרימיטיבית שיש לנו. לא ניתן להסביר עולם בלי אלוהים על ידי מחשבות נאיביות כאלה".

תגיות:אמונהאלוקיםפרס נובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה