חדשות בארץ

יו"ר זק"א הצהיר: "נטפל קודם כל בפצועים"

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב הגיב לדבריו של יו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לפיהם צוותי הרפואה יטפלו בפצוע הקשה ביותר, גם אם מדובר במחבל. זהב אמר כי: "העברנו הנחיה לטפל קודם כל בפצועי הפיגועים. כל המרחם על אכזרים, סופו להתאכזר על רחמנים"

אא

יו"ר ארגון ההצלה זק"א, יהודה משי זהב הבהיר כי ארגון ההצלה מחויב לטפל קודם כל ביהודים, ולא במחבל המפגע, וכי לא יתחשבו במצבו. זהב אמר את הדברים, לאחר שיו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופסור אבינועם רכס הצהיר כי אנשי הרפואה לא מחויבים לערכי המוסר של היהדות.

זהב הבהיר: "העברנו הנחיה לכל המתנדבים בארגון לטפל קודם כל ביהודים שנפגעו, ורק אחר כך במחבל הרוצח שביצע את הפיגוע. למרות 'ארגוני זכויות האדם' שדורשים בשם הקוד האתי לטפל קודם כל במי שפצוע קשה יותר גם אם הוא מחבל, אנו לא נחזור בנו, גם למוסריות יש גבול. אם לא נעשה את ההבחנה נאבד את הדרך. גם בהלכה כתוב: 'כל המרחם על אכזרים, סופו להתאכזר על רחמנים' ".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

עוד הוסיף: "היהודים הביאו את המוסריות לעולם הזה, שאף אחד לא ילמד אותנו מה זה מוסר. ישראל היא לא איראן, אנו הולכים רק לפי תורתנו הקדושה ולא לפי כללי האתיקה הבינלאומיים או אייתולות".

בזק"א אמרו כי גם פרופסור אסא כשר, מבכירי החוקרים בארץ העוסקים באתיקה רפואית מתנגד נחרצות לתקנה החדשה שדורשת מצוותי הרפואה לטפל במחבל במידה והוא הפצוע הקשה ביותר. כשר אמר כי: "אי אפשר לומר שהשיקולים בזירת פיגועים צריכים להיות רק רפואיים, זה לא בא בחשבון. בזירת הפיגוע צריך לחרוג מהשיקולים הרפואיים הטהורים".

תגיות:זק"אההסתדרות הרפואיתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה