חדשות בארץ

הוראה חדשה: לטפל בפצוע הקשה ביותר, גם אם הוא המחבל

'ישראל היום' חושף שינוי דרמטי: בעת פיגוע יש לטפל תחילה בפצוע הקשה ביותר, גם אם הוא המחבל

אא

הבוקר פורסם לראשונה בעיתון 'ישראל היום' כי הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית החליטה לשנות את הנהלים הקיימים וקבעה כי בעת אירוע טרור יש לטפל למיין נפגעים ולטפל בהם רק לפי חומרת הפציעה, גם אם המדובר במחבל. 
הלשכה לאתיקה היא הגוף האחראי לקביעת הסטנדרטים של האתיקה הרפואית לכל הרופאים והצוותים הרפואיים. להנחיותיה השפעה על כל הצוותים במוסדות הרפואה, החירום וההצלה בארץ
עד כה היה הנוהל, שיש לטפל תחילה בנפגעים בפיגוע, אך השינוי הדרמטי התקבל לאחר דיון שהתקיים בלשכה לאתיקה לפני כשבוע, לבקשת ארגון השמאל הקיצוני, שפנה ללשכה וציין כי ההנחיה הקיימת סותרת את עקרונות האתיקה הרפואית המקובלים בעולם, וכן את החוק ההומניטרי הבינלאומי.

פיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית, ד"ר תמי קרני, אמרה ל"ישראל היום" כי הסיבה לביטול היא ש"הרופאים אינם שופטים. משמעות השארת ההנחיה היא שהרופא צריך לחקור מי אשם ולהעניש אותו באמצעות אי מתן טיפול".

את ההנחיות הקודמות, המחייבות טיפול תחילה בנפגעי הפיגוע, ניסחה קבוצת רופאים, ובהם פרופ' פיני הלפרין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בביה"ח איכילוב בתל אביב. הוא ביקר את ההחלטה ואמר ל'ישראל היום': "מחיקת העיקרון הקודם היא טעות, ובמקום זאת היה צריך לקיים דיון בנושא ובסופו לפרט את העקרונות המנחים לטיפול באויב".

פרופ' אסא כשר, חתן פרס ישראל, מבכירי החוקרים בארץ העוסקים באתיקה ובמוסר ומחבר "רוח צה"ל", גם ביקר את ההחלטה ואמר ל'ישראל היום', "באירוע טרור, אי אפשר להגיד שהשיקולים צריכים להיות רק רפואיים. זה לא בא בחשבון. נניח שיש שני פצועים קשה. אחד קצת יותר קשה מהשני, אבל הקשה יותר הוא המחבל. תטפל בו, ורק אחר כך בקורבן הטרור? זה לא מתקבל על הדעת".

תגיות:מחבליםפצועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה