תשובה בהידברות

"גם המדען הכי גדול מודה בבריאת העולם!"

עוז רוזנברגר, רווק בן 37, היה מאז ומתמיד טיפוס סקרן הצמא לידע. אולם לאחר השתתפות בסמינר הידברות החליט לבצע מהפך בחייו – ולנצל את הידע שלו לטובת יהודים נוספים

אא

נולדתי למשפחה חילונית ממוצעת בחולון. אמנם הייתה הדלקת נרות, קידוש מדי פעם, אך לא מעבר לכך. לפני כמה שנים ארגון הידברות שידר בערוץ 9 המקומי. נכנסתי לשם מדי פעם. הופיע שם מספר הטלפון שלהם והתקשרתי לשאול את שאלותיי בקשר לחיים. ענה לי בחור מקסים בשם אלון. ניהלנו שיחה ארוכה על הדברים שקשה לי איתם בחיים. סיפרתי לו שאני סקרן מטבעי, מתעניין בעולם ורואה סרטי נשיונל ג'יאוגרפיק, והוא הציע לי לבוא לסמינר של ארבעה ימים במלון בנתניה המיועד לגברים רווקים. המחיר היה מוזל והחלטתי לנסוע.

הגעתי למלון ביום רביעי וחשכו עיניי: כל אנשי הצוות לבשו חליפות וחבשו מגבעות. חשתי שעבדו עלי, שהייתה פה קונספירציה... הרי אני חילוני, ומה לי ולכל זה?! בסך הכל רציתי שידברו איתי על החיים ולא על הדת. ואז אמרתי לעצמי: תשמע הרצאה אחת או שתיים ואז תלך. מה כבר יכול להיות? המכונית מחכה לך בחוץ. מקסימום הפסדת כמה גרושים.

בהרצאה הראשונה הביאו הוכחות לכך שיש בורא לעולם, בשנייה הביאו הוכחות שהתורה ניתנה מהשמיים. זו הייתה הנאה צרופה, ממש תענוג לשמוע. בהרצאה השלישית דיברו על המשמעות של היותנו יהודים. בהרצאה נוספת דיבר הרב פנגר על "מבוא לדתות" - השתלשלות הדתות ומיקום היהדות בכל זה. וגם היו הרצאות על ערכים יהודיים, זוגיות, ומה שקשור לבית היהודי.

בסוף הסמינר הרגשתי שקיבלתי 'בומבה' בפרצוף: יש בורא עולם, אני יהודי, ועלי לשמור שבת, לברך על האוכל, לשים ציצית ולחבוש כיפה וכל השאר. מאידך חשתי: אבל מה זה שייך אלי, הרי אני אחד שחי חיים אחרים לגמרי?

המשכתי באורח חיי הקודם, אבל הדברים לא הניחו לי. אחרי חצי שנה החלטתי לנסוע לסמינר נוסף.

בסמינר השני התחלתי לחוש שאם אני אדם אמיתי, אני חייב לעשות עם זה משהו. איני יכול לחכות סתם שיקרה משהו. היו לי עדיין קושיות כמו: "למה בדורנו אין התגלות כמו ביציאת מצרים ומתן תורה?". הגעתי לשיעורים ובסופם שאלתי את הרב את השאלות שהעסיקו אותי. חיפשתי לשמוע הרצאות של רבנים בבתי כנסת בעיר. גלשתי באינטרנט לחפש תשובות והגעתי להרצאה שנקראת "בראשית", בה הראו את סטיבן הוקינס, המדען הכי גדול בימינו, האומר שהעולם לא נברא מפיצוץ מקרי, אלא מחויב גורם אלוקי שהתערב ביצירתו. באותו רגע החוט האחרון שקשר אותי לחילוניות נקרע לחלוטין. לפני כן הייתי משוכנע שהמדענים בטוחים שהעולם נוצר באופן סתמי ומקרי, ואם המדען הגדול ביותר מודה במציאות הבורא, מה עוד נשאר?! באותו רגע החלטתי לחזור בתשובה!

החלטתי ללכת עם האמת עד הסוף. התחלתי לשמור שבת בהדרגה עד ששמרתי לחלוטין. הקדוש ברוך הוא נותן המון כוחות למי שמנסה לחזור בתשובה.

כילד לא אהבתי את שמי - עוז. היה בכיתתנו ילד אהוב בשם שרון ורציתי שיקראו לי כמוהו. חיכיתי לגיל 16 כדי שאוכל לשנות את שמי, ומשום מה לא עשיתי זאת. היום, לאחר שחזרתי בתשובה, אני יודע למה הוריי החליטו בסיעתא דשמיא לקרוא לי עוז. הקב"ה גלגל דרכי מפעל של הפצת יהדות. אני זוכה להפיץ ברשת סרטונים ועוזר ומייעץ. הוא זיכה אותי לעזות של קדושה וזהו פשר שמי. מזה שש שנים שאני זוכה לקרב רחוקים במיילים, בקו פתוח ובהרבה הרצאות על הלכות ואמונה באינטרנט. סיפורי מופיע בכמה אתרים תחת המילים "מהסלסה לתשובה בעבר ונכון להיום".

עם ישראל אוהב את השם. אני מציע לכולם להשתתף בהפצת היהדות: חלקו דיסקים, קריאת שמע שעל המיטה, הפנו את קרוביהם לערוץ הידברות באינטרנט, בלוויין ובכבלים, ובכך גם אתם תיקחו חלק במהפכת התשובה.

אשמח לעזור לכל יהודי ויהודיה בכל שאלה, הקשבה, תמיכה ועזרה ביהדות בדוא"ל: ozir@012.net.il

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה