חדשות בארץ

ירושלים: מהיום האבטחה בתחבורה הציבורית חוזרת

לאחר שהתחבורה הציבורית בירושלים אובטחה זמנית בידי כוחות צה"ל, הציג היום לראשונה שר התחבורה את יחידת האבטחה של התחבורה הציבורית. עשרות מאבטחים שסוננו וקיבלו הכשרה קפדנית, הוצבו היום (יום ראשון) בקווי האוטובוסים ובתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית בירושלים , על מנת לסייע בהגנתם של תושבי העיר

אא

תכירו את יחידת האבטחה של התחבורה הציבורית בירושלים: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנך הבוקר את יחידת האבטחה של התחבורה הציבורית בירושלים, שתפעל למניעת פיגועים ותסייע בהגנתם של תושבי העיר. לדבריו, "עצם ההיערכות והפעולה הנכונה של המאבטח יכולה לצמצם למינימום את האיום וגם למנוע אותו".

בשלב ראשון, צפויה היחידה לכלול 300 מאבטחים, שסוננו בקפידה, והינם יוצאי יחידות קרביות. כמו כן, תכלול היחידה עשרות ניידות ביטחון מיוחדות, שינועו במקביל לפעילותם של המאבטחים, בצירי התנועה ובין תחנות ההסעה של התחבורה הציבורית, בכל שעות הפעילות של האוטובוסים במהלך היום.

ראוי לציין, כי לפני כניסתם ליחידה, עברו המאבטחים ביחידה מיון קפדני והכשרה מקצועית ייעודית הכוללת בין השאר אימונים אינטנסיביים בירי, קרב מגע, זיהוי ואיתור חשודים והגשת עזרה ראשונה.

במהלך עבודתם, יצוידו המאבטחים במדים מיוחדים, אקדחים אישיים ומכשירי קשר שיסייעו להם בעבודתם. כמו כן, הם יישאו תעודות מיוחדות מטעם משטרת ישראל, שמקנות להם את האפשרות לבצע חיפוש על גופם וחפציהם של נוסעים ועוברי אורח הנקרים בדרכם ומעוררים את חשדם, ואף לעכבם במקרה הצורך. מערך האבטחה האמור, לא יכלול רק פעילות גלויה של מאבטחים כי אם גם פעילות סמויה של מאבטחים.

אילוסטרציה, ארכיון (צילום: אוראל כהן / פלאש 90)אילוסטרציה, ארכיון (צילום: אוראל כהן / פלאש 90)

כזכור, בחודש וחצי האחרונים ייאשו את התפקיד חיילי צה"ל. לצורך כך, הוקמה בצה"ל יחידה מיוחדת של לוחמי חיל קרבי, שהוסמכו למשימה באופן מיוחד. זאת עד להקמתה של יחידה מקצועית, שאכן החלה את פעולתה היום.

ההחלטה על הקמת יחידת האבטחה, התקבלה לאור גל הטרור האחרון, בהמלצת משרד התחבורה ובאישור מצד הקבינט המדיני. לפיה, התחבורה הציבורית בעיר תתוגבר במערך תגבור שמירה ברחבי בירושלים.

בטקס חגיגי שנערך היום עם תחילת הפעילות הרשמית של המאבטחים, נאם השר כץ בפני עשרות המאבטחים הראשונים, חיזק את ידיהם וטען כי "המשימה שלכם היא לפעול בנחישות ובאחריות. מצד אחד בנחישות למנוע בכל דרך שניתן כל פגיעה או איום על נוסעי התחבורה הציבורית, ומצד שני, לפעול באחריות".

במקביל, נמשך גיוסם של מאבטחים נוספים ליחידה. על מערך גיוס וסינון המאבטחים, אמונה חברת התחבורה אגד, בהנחיתה המקצועית של משטרת ישראל ושל מנהל אגף הביטחון של משרד התחבורה. במשרד מקווים, כי הגיוסים ליחידה וההכשרות יסתיימו במהירות, על מנת שמאבטחים נוספים שיוכלו להשתלב בה בהקדם האפשרי.

תגיות:ירושליםאבטחהתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה