חדשות בארץ

ראש המוסד החדש: "אנחנו צריכים סיעתא דשמייא"

בשבת האחרונה מסר יוסי כהן, ראש המוסד החדש, דרשה בבית הכנסת שבו הוא נוהג להתפלל מדי שבת, בה כובד לרגל כניסתו לתפקיד החשוב. בדבריו חיזק את הנוכחים וקידש שם שמיים, כשדרש על החשיבות של עזרה משמיים, אמונה ועוד

אא

בשבת האחרונה כובד המתפלל יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס, במסירת דרשה בבית הכנסת שבו הוא מתפלל בשבתות. את המקום גדשו מתפללים רבים, וכהן גרם לקידוש שם שמיים גדול, כשחשף את הקשר האישי העמוק שלו כאדם מאמין, עם עולם התורה.

"בלי סיעתא דשמייא (עזרה משמיים – י"ב) לא הייתה קמה מדינת ישראל. זה היה נכון אז - וגם היום אנחנו צריכים סיעתא דשמייא", אמר כהן בדרשתו.

את הדרשה מסר במקום מגוריו במודיעין, בבית הכנסת אותו הוא נוהג לפקוד מדי שבת. בדרשה, עסק בקשר שבין פרשת השבוע מקץ לתפקידם של אנשי המוסד. הוא סיפר את הסיפור המרכזי בפרשה, על עלייתו לגדולה של יוסף, בדמות מינוי למשנה המלך, זאת לאחר שבפרשה הקודמת נמכר בידי אחיו לישמעאלים. "אפשר לראות את החשיבות באסטרטגיה שנקטו האחים בירידה למצרים", אמר כהן. "תכנית הפעולה של האחים הייתה טובה, אבל מה שהם לא לקחו בחשבון זה את העובדה שמי שמולך במצרים הוא לא אחר מאחיהם יוסף, שהיה המשנה למלך מצרים".

ראש המוסד החדש, יוסי כהן (צילום: פלאש 90)ראש המוסד החדש, יוסי כהן (צילום: פלאש 90)

כמו כן, דיבר על הפסוק החותם את הפרשה, "באין תחבולות ייפול עם, ותשועה ברוב יועץ", שלימים הפך למוטו של המוסד.

כהן הקפיד לשלב בדבריו גם הומור, ואמר כי "אני יודע מה זה להיות המשנה, עדיף להיות בראש", בהתייחס לתפקידו כסגן ראש המוסד בעבר.

מתפללי בית הכנסת, העידו כי הקהל היה מרותק לדבריו של כהן, ואף גדש בנוכחותו את בית הכנסת – נשים וגברים כאחד. "כולם הקשיבו לדבר התורה שלו, הוא אדם מאוד מרשים", סיפר אחד המתפללים. "הוא כל הזמן חיבר ברמיזות בין פרשת השבוע לבין התפקיד שלו במוסד. זה היה מאוד מיוחד", אמר.

כאמור, יוסי כהן, מונה ביום שני האחרון לתפקיד ראש המוסד, זאת לאחר שבעבר כיהן כסגן ראש המוסד. עד לאחרונה, שימש כהן כראש המועצה לביטחון לאומי החל משנת 1999,  ואף היה יועצו האישי של נתניהו.

בחייו האישיים, כהן (54), הוא אדם דתי שומר מצוות. הוא נשוי לאחות במחלקה המטאונקולוגית בבית חולים בשם איה, ולשניים רקע דתי: שניהם למדו במוסדות דתיים. כהן אף התחנך בישיבת "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן. בני הזוג מתגוררים במודיעין ולהם ארבעה ילדים, שאחד מהם, יהונתן, נולד עם שיתוק מוחין והוא בעל מאה אחוזי נכות, אולם למרות הכל הצליח להגיע לדרגה של סרן בצבא ומשרת בקבע עד היום. כהן חובש כיפה בשבתות, ובחגים אף הולך לבית הכנסת ובני הזוג אף שלחו את ילדיהם להתחנך במוסדות דתיים.

תגיות:יוסי כהןראש המוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה