חדשות בעולם

צפון קוריאה: פיתחנו פצצת מימן

מנהיגה העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג און הצהיר כי מדינתו פיתחה פצצת מימן שעוצמתה גדולה פי 100 מעוצמת פצצת אטום

(צפון קוריאה, תמונת אילוסטרציה: shutterstock)(צפון קוריאה, תמונת אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מנהיגה העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג און הצהיר כי צפון קוריאה פיתחה פצצת מימן. פצצת מימן או בשמה האחר פצצה תרמו-גרעינית היא פצצה גרעינית שבתוכה גרעיני המימן עוברים מיזוג גרעיני לגרעינים כבדים יותר, תוך שחרור אנרגיה בכמות עצומה. עוצמתה של פצצת המימן גדולה פי מאה מעוצמת פצצת האטום.

המנהיג העליון הצהיר כי: "צפון קוריאה הפכה למעצמה גרעינית עוצמתית המוכנה להפעיל פצצות מימן ואטום מתוצרת עצמית, כדי להגן על ריבונותה וכבודה".

סוכנות החדשות הדרום קוריאנית 'יונהאפ' דיווחה כי גורם בכיר בשירותי המודיעין של דרום קוריאה מסר כי אין הוכחות וממצאים לפיהם צפון קוריאה השיגה פצצות מימן. לדברי הגורם כנראה שקים ג'ונג און הגזים ורצה להפחיד את שכנותיה של המדינה הצפונית.

מדען גרעיני מומחה מהמכון למחקרים בינלאומיים 'מידלבורי' שבקליפורניה, ג'פרי לואיס אמר כי הוא סובר כי ככל הנראה לצפון קוריאה אין כרגע פצצת מימן. עוד הוסיף ואמר כי הוא מעריך כי צפון קוריאה תפסיק לבצע ניסויים בפצצות בסיסיות, ותחל לנסות לפתח פצצות מתקדמות, ולפיכך ייתכן והצהרתו של מנהיג צפון קוריאה מתייחסת לפיתוחים טכנולוגיים עתידיים בתחום האנרגיה האטומית.

תגיות:גרעיןאטוםצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה