סמארטפונים ואינטרנט

האם בקרוב תעוגן בחוק חובת גלישה באינטרנט מסונן?

הצעת חוק חדשה של ח"כ מיקי זוהר, מציעה כי ספקיות האינטרנט יסננו גישה לתכנים פוגעניים ובלתי ראויים כברירת מחדל, אלא אם הלקוח מבקש אחרת

אא

בקרוב: האינטרנט יהיה מקום נקי יותר? הצעת חוק שהוגשה היום לכנסת מטעם חבר הכנסת מיקי זוהר, מבקשת לעגן בחוק חסימה אוטומטית של אתרים בעלי תכנים פוגעניים.

לפי ההצעה, ספקיות האינטרנט השונות יחויבו לסנן את הגישה לתכנים פוגעניים ובלתי ראויים, ובכללם גם אתרי הימורים, כברירת מחדל ללא עלות.

ח"כ זוהר מסייג את ההצעה ומוסיף כי לקוח שאינו קטין שלא יהיה מעוניין בסינון – לא יחויב בו.

כמו כן, מבקש ח"כ זוהר להפעיל את שירות הסינון תוך מקסימום שלושה חודשים למן הרגע שהחוק יאושר.

ח"כ מיקי זוהר (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)ח"כ מיקי זוהר (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

בדברי ההסבר להצעה, התבטא ח"כ זוהר וכתב כי "בעולם הלא וירטואלי החוק מגן על קטינים ומונע מהם כניסה למרכזי הימורים אבל כשמדובר באינטרנט ילדים חשופים לתכנים שלא מתאימים לגילם".

"האינטרנט הוא מקום ציבורי ולצד זכות וחופש הביטוי של כל אזרח מונחת זכות וחופש התנועה של ילדינו במרחב הציבורי מבלי להיתקל בתכנים שאינם מתאימים לגילם. הטלת האחריות על כל משתמש קצה, היא למעשה הפקרת רשות הרבים שבה חיים הילדים שלנו", הוסיף.

כיום, השירות הבסיסי המוצע לצרכן מטעם ספקיות האינטרנט אינו כולל סינון תכנים. סינון מסוג זה הינו בתשלום, ומסופק רק לצרכנים החפצים בכך. על פי ההצעה, הסינון יהיה אוטומטי וללא כל עלות לצרכנים.

כידוע, רבים כבר התריעו כנגד הסכנות הכרוכות באינטרנט, ובהם גדולי ישראל שהתריעו מפני הסכנות הרוחניות, וגם רופאים, שהתריעו מפני סכנות נפשיות

תגיות:אינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה